چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

تبلیغات و بازاریابی سوشیال مدیا و اهمیت آن در رونق کسب و کار

۳۲۳ بازديد

 

یکی از نمونه های بی نظیر ابزارهای که با زندگی روزمره مردم گره خورده رسانه‌های اجتماعی می باشد. پلتفرم هایی که هم برای افراد عادی به عنوان بستری برای برقراری ارتباط ها و دوستی ها بین افراد شناخته می شوند، و هم برای مشاغل و کسب‌و‌کارها ابزاری عالی برای بازاریابی و تبلیغات فراهم آورده اند.
در ادامه این مطلب در مورد بازاریابی، تبلیغ پاپ آپ ایتا، افزایش ممبر در ایتا صبحت خواهیم کرد همچنین با شبکه های اجتماعی و اهمیت آن برای کسب و کارها توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

فرصت پیوستن به شبکه های اجتماعی را از دست ندهید

تفاوت های زیادی در ماهیت و عملکرد رسانه های اجتماعی در مقایسه با رسانه های سنتی وجود دارد. معمولا هزینه های بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی کمتر و مخاطبان آن نسبت به رسانه های سنتی بیشتر است.
با تبلیغات مستمر در شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید انبوهی از مخاطبان را جذب و با آنها تعامل برقرار کنید، تا اعتماد آنها را جلب شود، هر چه بیشتر بتوانید اعتماد مخاطبان تان را جلب کنید، فروش و درآمدتان افزایش خواهد یافت. ایتا یک شبکه اجتماعی بومی با میلیونها کاربر می باشد.
اگر تصمیم گرفته اید کار بر روی ایتا را آغاز کنید، توصیه می شود نام و آدرس قشنگ و مناسبی برای کانال خود پیدا کنید. عکسی جذاب و مرتبط برای کانال خود بارگذاری کنید.
با نوشتن توضیحاتی کوتاه و موثر با استفاده از کلمات کلیدی مناسب پیرامون کانال خود کانال خود را معرفی کنید، می توانید اطلاعات خوبی از کانال و کسب و کارتان در اختیار مخاطبان قرار دهید.
پیشنهاد می کنیم به این پرسش اساسی فکر کنید که کدامین هدف شما را مصمم به راه اندازی کانالتان کرده است و محتوای مرتبط با هدف خود را ایجاد کنید. به این دلیل روش که محتوایی که در کانال فروشگاهی منتشر می شود اساسا با محتوایی که در یک کانال سرگرمی منتشر می شود متفاوت است.
کانال‌های عمومی مثل خبری و آموزشی و سرگرمی چون نسبت به کانال های فروشگاهی جذاب ترند به همین دلیل جذب ممبر و ریزش کمتری دارند.
اگر کانالی را برای فعالیت یا کسب‌و‌کارتان راه اندازی کرده اید، ذکر این نکته ضروری است که برای جذب ممبر بیشتر و رشد این کانال، نسبت به کانال های عمومی باید تبلیغ بیشتری انجام دهید. بهتر است محتوای جالبتری در کانال منتشر کنید تا دنبال کنندگان کمتری کانال شما را ترک کنند. همچنین خرید ممبر ایتا می تواند یکی از راهکارها برای افزایش ممبر کانال شما باشد.
ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که پیش از هر اقدامی، انگیزه و اهداف تان از بازاریابی را مشخص کنید تا بتوانید اثربخشی تبلیغات را بهتر بسنجید. افزایش تعداد ممبر و معرفی برند می تواند اهداف اولیه شما باشد در عین حال معرفی محصولات و خدمات و شناخت آنها، افزایش فروش، افزایش سطح تعامل با کاربر، افزایش تمایل و علاقه به کانال یا محصولات و خدمات و ... می توانند از دیگر اهداف احتمالی شما باشد. در عین حال می توانید به یک یا چند مورد از این اهداف برسید.
اگر هدفتان از تبلیغات معلوم باشد، بنابراین طراحی یک کمپین تبلیغاتی به آسانی ممکن می شود. چرا که طراحی و اجرای یک کمپین برای بالابردن ممبر کانال با کمپین فروش مثل هم نیست.

برای کانال ایتا خود چطور تبلیغ کنیم؟

انواع روش ها برای تبلیغات در ایتا وجود دارد. بهتر است بدانید که تبلیغات پاپ آپ ایتا را می توان به طور جدی یکی از بهترین راهکارهای جذب ممبر و افزایش بازدید عنوان کرد.
می توان گفت که ممبرها در این روش تبلیغات با رضایت و میل و کاملا اختیاری و پس از مشاهده کانال عضو می شوند بنابراین با میل و علاقه از پست های شما بازدید می کنند. به این خاطر این احتمال وجود دارد که آنها شما را برای خرید انتخاب کنند.
لازم است چینش محتوای قبل و بعد از تبلیغات در کانال ایتای شما به شیوه ای تنظیم شود که مخاطبان را مشتاق به خرید کند. استفاده از طرح های جذاب، تخفیف ها و جوایز یا برگزاری مسابقات و چالش ها می تواند به افزایش فروش شما کمک کند.
تبلیغات نه تنها فروش شما را افزایش می دهد، بلکه تعداد اعضای کانال شما را نیز افزایش می دهد، بنابراین سعی کنید تبلیغات را به طور مداوم اجرا کنید. یکی از معیارهای اعتبار و محبوبیت در شبکه های اجتماعی تعداد اعضا است. به این دلیل که هر چه این عدد بیشتر باشد، افراد بیشتری به کانال شما علاقه مند شده و کانال شما را دنبال می کنند. به همین دلیل افراد دیگر آسان تر به شما اعتماد کرده و عضو کانال شما می شوند و از شما خرید می کنند.

لزوم بازاریابی در سوشیال مدیا

هدف از بازاریابی شبکه های اجتماعی در حقیقت جذب ممبر واقعی و ارتباط با آن برای افزایش فروش می باشد.
در این نوع با طراحی محتوا در شبکه های اجتماعی فعالیت ها، محصولات و خدمات خود را به بینندگان ارائه می کنید. یکی از ویژگیهای این کار ارسال محتوای شما به دیگران می باشد، در صورتی که بازدیدکنندگان آن را بپسندند.
با وجود اینکه افراد به صورت میلیونی عضو ایتا شده اند، این شبکه اجتماعی به جایگاه مناسبی برای فروش و بازاریابی کالاها و خدمات شما تبدیل شده است.
امکان دریافت اطلاعات مشتریان و دنبال کنندگان، و ارتباط دو سویه با بینندگان از ویژگیهای فعالیت در شبکه های اجمتاعی می باشد.

برنامه تولید محتوا برای سوشیال مدیا

بدون ساخت محتوای جذاب و اثرگذار، افزایش و مانایی ممبرها دشوار به نظر می رسد. بدین ترتیب لازم می باشد راهبرد و استراتژی‌ای برای نشر محتوای خود در نظر بگیرید.
برای این مقصود فرمت محتوا، زمان بندی فرستادن محتوا و تعداد مقالاتی که پست می کنید را از قبل تنظیم کنید.
عدم دلبستگی ممبرها به مطالب کانال شما سبب می شود که آنها فورا از کانال شما خارج شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.