دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

موارد استفاده از استیل 316 + با بهترین ویژگی های استیل 316 آشنا شوید.

۵۳۰ بازديد


این نوع صفحات همیشه در بیشتر فعالیت های صنعتی مانند مواد شیمیایی آنالیز شده و همچنین در محیط های با شوری بالا مانند مناطق ساحلی و محیط های باز که نمک های ضد یخ رایج در دسترس هستند استفاده می شوند. ورق فولادی 316 به دلیل خاصیت غیر واکنشی که دارد در تولید وسایل پزشکی – جراحی استفاده می شود. برش دیگر این صفحه فولاد 6 لایه است که خواص و کاربردهای بسیار مطلوبی دارد.

در شرکت های مستقر می توانیم انواع ورق استیل 316 را در سایزهای استاندارد کارخانه و یا با توجه به سایز دلخواه شما تهیه کنیم. برای درخواست و خرید این محصول و اطلاع از قیمت آن می توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام نمایید

خواص مختلف فولاد 316 (فولاد صنعتی 316) را بشناسید

مشخصات فولاد 316 عبارتند از:

مقاوم در برابر زنگ زدگی.

مقاوم در برابر گرما

مناسب برای جوشکاری

مقاومت در برابر خوردگی

به طور کلی فولاد 316 در محیط های اتمسفر و کلرید نسبت به ورق فولادی 304 استحکام بالایی دارد.این گرید استیل در برابر اسیدهای سولفوریک، استیک، فرمیک، تارتاریک و هیدروکلریک مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و در مقادیر آب آشامیدنی پایدار در نظر گرفته می شود.نزدیک به 1000 میلی گرم در محیط زیست. درجه حرارت. علاوه بر این، این محصول در مقیاس به عنوان گرید دریایی شناخته می شود.

اما در نظر داشته باشید که نباید از آن در آب گرم دریا استفاده کرد، زیرا مشاهده شده است که در اکثر مناطق گرم دریا، روی ورق فولادی 316 سطح زنگ قهوه ای ایجاد می شود که همیشه با گودال ها و سطوح همراه است. خشونت اتفاق می افتد.

مقاومت در برابر حرارت

یکی از ویژگی های فولاد 316 مقاومت آن در برابر حرارت است. این فولاد می تواند حدود 925 درجه سانتیگراد را در یک حرکت و حدود 870 درجه سانتیگراد را به طور مداوم بدون زنگ زدگی تحمل کند. اگر مقاومت در برابر خوردگی آب مهم است، استفاده از فولاد 316 در دمای 860-425 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود.

علاوه بر این، گرید 316L در برابر کاربید مقاومت بیشتری دارد و در دماهای بالاتر قابل استفاده است. این محصول به دلیل استحکام بیشتر در محیط هایی که فشار زیادی وجود دارد استفاده می شود و گاهی اوقات در مکان های کاربردی که بافت و فشار آن از 500 درجه سانتی گراد بیشتر می شود استفاده می شود.

آلورین مورین

فولاد 316 دارای جوش پذیری عالی با تمام روش های ریخته گری استاندارد، با یا بدون فلز پرکننده است. قطعات سنگین جوش داده شده به این فولاد باید پس از جوشکاری مجدد جوش داده شوند تا مقاومت در برابر خوردگی افزایش یابد.

اما این برای فولاد 316L ضروری نیست. این به دلیل مقدار زیادی نیکل در فولاد است و شتاب منحنی جوشکاری باید کم باشد تا از ترک خوردگی داغ و تشکیل فاز فریت جلوگیری شود. فیلر 316 لیتری برای جوشکاری فولادهای 316 و 316 لیتری استفاده می شود.

316 شما

کاربرد فولاد 316 مهفا چیست؟

کاربردهای رایج فولاد ضد زنگ 316 عبارتند از:

تولید منیفولد اگزوز فولادی

تولید مبدل های حرارتی از فولاد

قطعات کوره فولادی

قطعات موتور در جت استیل

شیرآلات و قطعات پمپ فولادی

ابزار عکاسی و دارویی از فولاد

تجهیزات برای پردازش شیمیایی فلزات

ظروف فولادی

همچنین در ساخت تجهیزات پردازش خمیر کاغذ، ابزار کاغذ و نساجی و تمام اجزای موجود در مناطق دریایی استفاده می شود.

لوله فولادی 316 چیست؟

این محصول از دیگر انواع لوله های فولادی پرکاربرد در بازار می باشد که این نوع لوله ها از جنس استنلس استیل می باشد. این نوع لوله ها در گریدهای مختلفی تولید می شوند که از جمله آنها می توان به آلیاژهای 316، 304، 201 و 317 اشاره کرد.

لوله فولادی 316

رایج ترین و پرفروش ترین انواع این لوله ها آلیاژ استیل 316 و آلیاژ استیل 304 می باشد. با توجه به ساختار، آنها به دو صورت بدون درز و دوخته ساخته می شوند. لوله های فولادی در گروه های 5، 10، 40، 80 تولید می شوند. طبقه بندی این لوله ها قطر گوشت آنها را نشان می دهد، هر چه ضخیم تر باشد، عیار لوله بالاتر باشد، قطر گوشت لوله بیشتر می شود.

تفاوت بین فولاد 316 و 316L را بیاموزید

فولاد 316 و 316L بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و تقریباً مشابه یکدیگر هستند، اما کاربران همچنان می پرسند که تفاوت بین فولاد 316 و 316L چیست؟

در ساخت و کاربرد این دو فولاد تفاوت هایی وجود دارد که دانستن آن برای مصرف کنندگان بسیار مهم است.

فولاد ضد زنگ 316 کربن بیشتری نسبت به 316 لیتر دارد. حتی اگر یکی از آنها کربن بیشتری دارد، باز هم همان است.

فولاد 316 برای پروژه ای که نیاز به جوشکاری زیادی دارد، انتخاب خوبی است.

تفاوت دیگر فولاد 316 و 316L این است که فولاد ضد زنگ 316 در مقاومت جوشکاری قوی تر است و فولاد ضد زنگ 316L برای استفاده در دمای بالا و خوردگی بالا مناسب است. به همین دلیل، به دلیل تأسیسات و پروژه های دریایی خود بسیار مشهور است.

در مورد مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ 316 بیشتر بدانید

به طور کلی فولاد 316 در محیط های جوی و کلرید دوام بیشتری نسبت به فولاد 304 دارد. این فولاد در برابر اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید استیک، اسید فرمیک و ... مقاومت خوبی دارد و در مقایسه با آب آشامیدنی حاوی 1000 میلی گرم کلرید، در دمای اتاق پایدار محسوب می شود. این نوع فولاد به عنوان گرید دریایی نیز شناخته می شود، اما باید توجه داشت که در آب های گرم دریا نباید از آن استفاده کرد زیرا مشاهده شده است که در بسیاری از آب های گرم دریا یک لایه خوردگی قهوه ای رنگ بر روی سطح این فولاد ایجاد می شود. مناطق. فقط همیشه با پوسیدگی و پوسته خشن همراه است.

مقدمه ای بر عملیات حرارتی

ورق استیل 316 به طور کلی نمی تواند با عملیات حرارتی سخت شود. در صورت عملیات حرارتی، فولاد ضد زنگ 316 تا دمای 1149 درجه سانتیگراد گرم می شود و سپس به سرعت خنک می شود.

آشنایی با پلاستیک

شکل پذیری فولاد ضد زنگ 316 و 316L خوب و چکش خوار و انعطاف پذیر است.

آشنایی با قابلیت جوشکاری

جوش پذیری فولاد ضد زنگ 316 مطلوب است. رعد و برق خوبی با نفوذ داخلی و مقاومت نشان می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.