جمعه ۱۶ شهریور ۰۳

انواع مکمل های تناسب اندام و کاربرد آنها

۴۴ بازديد


استفاده از تجهیزات بدنسازی در کنار یک برنامه غذایی منظم و ورزش می تواند به شما در رسیدن به اهداف ورزشی خود کمک کند. اما برای انتخاب مناسب ترین مکمل ها باید انواع مواد تشکیل دهنده و کاربرد آنها را بشناسیم. این مقاله به معرفی کامل تجهیزات بدنسازی و راهنمای انتخاب آنها می پردازد. با مطالعه این مقاله در وب سایت Betadaro، می توانید با انواع مکمل های موجود در بازار آشنا شوید و با خرید تجهیزات متناسب با نیازهای ورزشی خود تصمیم خوبی بگیرید. برای خرید مکمل اصل با ما همراه باشید.

انواع مکمل های بدنسازی چیست؟

انواع مکمل های بدنسازی شامل پروتئین آب پنیر، گینر، BCAA، کراتین، گلوتامین، اسیدهای آمینه، ال آرژنین، ال کارنیتین، کربوهیدرات ها، کافئین، CLA، پمپ، HMB، کازئین و فیبر می باشد.

در زیر اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از این مکمل ها ارائه می دهیم.

مکمل پروتئین او

اگرچه تامین پروتئین مورد نیاز بدن از طریق رژیم غذایی امکان پذیر است، اما بسیاری از افراد قادر به انجام این کار نیستند. در این شرایط استفاده از مکمل پروتئین گزینه خوبی است.

انواع مختلفی از مکمل های پروتئینی وجود دارد، اما محبوب ترین مکمل پروتئین وی است.

موارد استفاده از پروتئین شیر عبارتند از:

افزایش توده عضلانی بدون افزایش چربی بدن

استرس را کاهش دهید

سرعت جذب بالا و عدم احساس سیری برای مدت طولانی

ایمنی را افزایش می دهد

به کاهش وزن کمک کنید

فشار خون پایین

مکمل گینر

یکی از انواع مکمل های بدنسازی مکمل گینر است. مکمل برنده کالری بالایی دارد و مواد تشکیل دهنده آن شامل پروتئین، چربی و کربوهیدرات است. بخش زیادی از کالری بالای گینر به دلیل وجود کربوهیدرات در آن است.

مکمل های گینر به دو دسته تقسیم می شوند:

مکمل های گینر برای افزایش وزن

مکمل های گینر برای عضله سازی مناسب هستند

تفاوت این دو نوع ذینفع در ساختار آنهاست. یک عضله گیر نسبت پروتئین به کربوهیدرات بیشتر است در حالی که یک افزایش دهنده وزن نسبت کربوهیدرات به پروتئین بالاتر است. اگر دوست دارید در مورد تفاوت این دو نوع مکمل بیشتر بخوانید به مقاله مکمل غذایی چیست؟

مزایای گینر به عنوان یکی از انواع مکمل های ورزشی عبارتند از:

این به شما کمک می کند وزن خود را افزایش دهید و توده عضلانی بسازید

ویتامین های مختلف بدن را تامین کنید

به بهبود سریعتر کمک می کند

منبع چربی های سالم

حاوی مقدار زیادی فیبر برای تسهیل هضم است

BCAA را کامل کنید

نوع دیگری از مکمل بدنسازی BCAA است. همانطور که در مقاله BCAA چیست توضیح دادیم، مکمل‌های BCAA انرژی عضلات را تامین می‌کنند و به انجام آسان‌تر تمرینات سخت کمک می‌کنند. علاوه بر این، استفاده از BCAA باعث حفظ ذخایر گلیکوژن می شود. حفظ ذخایر گلیکوژن به این معنی است که بدن شما هرگز عضله را برای انرژی نمی سوزاند.

برخی از کاربردهای مکمل های BCAA عبارتند از:

کاهش خستگی در حین ورزش

به عضله سازی کمک کنید

به تامین اسیدهای آمینه ضروری بدن کمک می کند

مکمل BCEA

مکمل کراتین

بدون ذکر کراتین نمی توان در مورد مکمل های ورزشی صحبت کرد. کراتین یک ترکیب نیتروژن است که به تامین انرژی سلول ها از جمله سلول های ماهیچه ای کمک می کند. کراتین به طور طبیعی در گوشت قرمز و ماهی وجود دارد و توسط بدن انسان نیز ساخته می شود. بدنسازان از مکمل های کراتین برای افزایش میزان کراتین در بدن استفاده می کنند. مکمل های کراتین انواع مختلفی دارند، اما بهترین نوع آن کراتین مونوهیدرات است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مکمل به مقاله « مکمل کراتین چیست؟

موارد استفاده از مکمل های کراتین عبارتند از:

قدرت سلول های عضلانی را افزایش می دهد و به انجام ورزش های شدید کمک می کند

به عضله سازی کمک کنید

بهبود سلامت مغز

کمک به کاهش قند خون

تسریع ریکاوری بعد از تمرین

ناقل گلوتامین

پودر گلوتامین مهمترین اسید آمینه در بدن انسان است. این اسید آمینه در ماهیچه ها تولید می شود و از طریق خون به قسمت های مختلف بدن می رسد. گلوتامین بلوک سازنده پروتئین در بدن است. همچنین بدن برای ساخت گلوکز و سایر اسیدهای آمینه به گلوتامین نیاز دارد. بر اساس تحقیقات، افرادی که گلوتامین کافی از غذا دریافت می کنند، نباید از مکمل های گلوتامین استفاده کنند.

موارد مصرف گلوتامین به عنوان یکی از مکمل های بدنسازی به شرح زیر است:

می تواند توده عضلانی را افزایش دهد

پتانسیل برای بهبود عملکرد در طول تمرین

تقویت سیستم ایمنی بدن

توجه: چندین مطالعه نشان داده اند که مکمل گلوتامین تاثیر کمی در بهبود عملکرد فیزیکی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مکمل می توانید مقاله گلوتامین در بدنسازی را مطالعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.