پنجشنبه ۱۵ شهریور ۰۳

10 فیلم گران قیمت تاریخ سینما

۵۰ بازديد

تاریخ سینما

ساخت بسیاری از فیلم‌های فرنچایزهای بزرگ هالیوود مستلزم صرف مبالغ هنگفتی است که ذهن شما را متحیر می‌کند. از دستمزدهای چند میلیون دلاری بازیگران گرفته تا دستمزد هزاران نفری که در این پروژه‌ها کار می‌کنند و البته هزینه‌های وحشتناک تبلیغات و بازاریابی - همگی به صنعتی اشاره می‌کنند که هم پول زیادی دارد و هم عجیب است. اعداد متحرک، حتی اگر صفرها را بشمارید. کنار آمدن با این مقدار به تنهایی برای مردم عادی سخت است!

تقریباً قابل پیش بینی است که کدام آثار در لیست پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینما قرار می گیرند و مطمئناً با چندین فیلم ابرقهرمانی از فرنچایزهای مارول و دی سی در این لیست سر و کار دارید، اما قیمت برخی از این آثار به اندازه کافی شگفت انگیز است که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد.

البته بودجه بالای فیلم تضمین کننده اجرای رضایت بخش، خوش ساخت و داستان درجه یک نیست. چه بسیار شغل هایی که میلیون ها دلار هزینه در دست مخترعانی دارد که حتی نمی توانند درصد کمی از هزینه ها را جبران کنند. به عنوان مثال، دیزنی میلیون‌ها دلار در همه آثارش سرمایه‌گذاری می‌کند، اما هر سال تعدادی از آن‌ها سرمایه اولیه خود را برمی‌گردانند یا برای ساخت «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» ۲۱۶ میلیون دلار استفاده شد، اما در کمال تعجب تنها ۶۹.۱ میلیون‌ها دلار فروخت. که یک شکست کامل در صنعت سینما محسوب می شود. پس بدون مقدمه به سراغ 10 پر هزینه ترین فیلم های تاریخ می رویم.

10- Batman v Superman: Dawn of Justice

ساخت Batman v Superman: Dawn of Justice بیش از 263 میلیون دلار هزینه داشته است، اما هنوز به طور قطع نمی دانیم که آیا این فیلم عملکرد خوبی داشته است یا کمتر از حد انتظار بوده است. به گفته فوربس، این فیلم تنها در سینماها 3.5 برابر بودجه تولید خود را به دست آورده است. از طرفی موفقیت چشمگیر آن تنها در هفته اول انتشار به دست آمد و چندان دوام نیاورد.

در حالی که برخی استدلال می کنند که Batman v Superman: Dawn of Justice فیلمی عالی است و بازی بن افلک و هنری کاویل را تحسین می کنند، برخی از منتقدان فیلم از سرعت و داستان انتقاد می کنند. با وجود تمام نقدهای متفاوت، یکی از کارهایی که این فیلم به خوبی انجام می دهد این است که نشان می دهد در یک جنگ فوق بشری بودن در موقعیت ضعیف و بی دفاع چقدر وحشتناک است.

9- جان کارتر

جان کارتر یکی از معدود فیلم هایی است که دو اسم کاملا متفاوت دارد. یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌هایی که تاکنون ساخته شده است، همچنین به عنوان یک شکست باکس آفیس در نظر گرفته می‌شود (اگرچه تیلور کیچ، بازیگر اصلی فیلم مخالف است). ساخت این حماسه علمی تخیلی بیش از ۲۶۴ میلیون دلار هزینه داشت، اما در کمال تعجب تنها ۷۳ میلیون دلار فروش داخلی داشت.

البته او فروش بین المللی بسیار خوبی داشت و توانست با 284.1 دلار هزینه تولید خود را برگرداند، اما استقبال او در آمریکا آنقدر سرد بود که حتی دیزنی هم انتظار چنین شکستی را نداشت و زمانی که فرنچایز جان کارتر را ساخت، سعی کردند انجام دهید. فیلم های دیگر دنبال می شوند و از این شکست حقیر راضی هستند.

8- جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر

جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر کم‌فروش‌ترین سه‌گانه دنباله جنگ ستارگان است، اما ۳۰۰ میلیون دلار فروخت و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ معرفی شد که برای مخاطبان بسیار خوب است. هزینه ساخت این قسمت از حماسه جنگ ستارگان 275 میلیون دلار برآورد شده است که بیشتر آن به جلوه های ویژه کامپیوتری اختصاص دارد.

یکی از خوبی‌های Star Wars: The Rise of Skywalker این است که به خوبی تضاد بین جنبه‌های روشن و تاریک نیرو را نشان می‌دهد.

7- Solo: A Star Wars Story

به گفته Vanity Fair، Solo: A Star Wars Story، دومین فیلمی که بر روی هان سولو تمرکز دارد، اولین فیلم در این فرنچایز بود که در گیشه شکست خورد. بودجه این فیلم حدود 275 میلیون دلار است در حالی که فروش جهانی آن تنها 393.2 میلیون دلار است که در مقایسه با سایر قسمت های جنگ ستارگان رقم قابل توجهی نیست.

Solo: A Star Wars Story نشان می دهد که هر اسپین آف جنگ ستارگان می تواند ژانر کاملا متفاوتی را دنبال کند. در نهایت با وجود حضور ستارگانی چون امیلیا کلارک و آلدن ارنرایش، انتظار می رفت که فیلم با استقبال خوبی روبرو شود، اما حقیقت این است که سینه های کمتری نسبت به دیگر آثار عاشقان این فرنچایز دارد.

6- لیگ داوران

تا به حال بارها درباره فیلم هایی صحبت کرده ایم که با بودجه هنگفتی ساخته شده اند، اما در سینماها آنقدر ضعیف اجرا شده اند که نتوانسته اند هزینه های بالای تولید را پوشش دهند. Justice League از دی سی یکی از آن آثاری است که با بودجه 300 میلیون دلاری دور از انتظار بود و با واکنش شدید مردم و منتقدان مواجه شد.

اوضاع تا جایی پیش رفت که برادران وارنر بالاخره مجبور به قبول شکست شدند و اعلام کردند که نسخه مورد تایید زک اسنایدر که تحت نظارت ویرایش شده و شامل سکانس های اضافی نیز می شود، به زودی منتشر خواهد شد. سرانجام این اتفاق در سال 2021 رخ داد و لیگ عدالت زک اسنایدر به عنوان چهارمین فیلم پربیننده HBO Max رتبه بندی شد. این نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته و تحسین بیشتری را دریافت می کند.

5- Pirates of the Caribbean: At World's End

Pirates of the Caribbean: The End of the World برخلاف گزینه قبلی ثابت می کند که سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری در صنعت فیلم گاه ارزشمند است و سودهای متعددی را برای سازندگان به همراه دارد. قسمت سوم مجموعه محبوب دزدان دریایی کارائیب با بیش از 960 میلیون دلار به پرفروش ترین فیلم سال 2007 تبدیل شد.

کل ساختار فیلم بر اساس شخصیت جک اسپارو (جانی دپ) و جنگ مداوم کشتی او و عشق الیزابت (*******ا نایتلی) ویل (اورلاندو بلوم) است، اما بسیار مورد علاقه طرفداران است. دزدان دریایی کارائیب

4- Avengers: Infinity War

آیا از طرفداران دی سی یا مارول یا فیلم های ابرقهرمانی هستید؟ آیا شبیه استیون اسپیلبرگ است. بیایید فرض کنیم که فیلم‌های انتقام‌جویان ژانری هستند که وقتی نمی‌توانند انتظارات را برآورده کنند، معنایی ندارد. حراجی؟

درست است که فیلم های ابرقهرمانی، به ویژه مارول، اجرا می شوند و مهمتر از آن، فیلم های انتقام جویان انقلاب بزرگی در صنعت فیلم ایجاد کرده اند. به عنوان مثال، Avengers: Infinity War، با بودجه تولید 316 میلیون دلار، بیش از 2 میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است که ارزش آن را دارد.

در هر صورت علیرغم نظر بسیاری از منتقدان درباره دوران کودکی فیلم‌های ابرقهرمانی و افت ذائقه مخاطب، نمی‌توان این واقعیت را فراموش کرد که صنعت سینما تا حد زیادی به این آثار وابسته است و در مسیر ساخت آن‌ها. . تغییرات اساسی در زمینه هایی مانند جلوه های ویژه کامپیوتری باعث شده است که بسیاری از بینندگان این فیلم ها را دوست داشته باشند.

3- Avengers: Endgame (Avengers: Endgame)

Avengers: Endgame ادامه داستان Infinity War را رقم زد و البته انتظارات زیادی از آن وجود داشت. آمار این واقعیت را تأیید می کند. این فیلم با بودجه 350 میلیون دلاری بیش از 2.798 میلیارد دلار فروخت. بنابراین، اگر فکر می‌کردید که دستاوردهای Infinity War چشمگیر بودند، باید بگوییم که Endgame بین جولای ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۱ به پردرآمدترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد و نشان می‌دهد که مخاطبان همچنان آماده تماشای ماجراهای Avengers هستند.

2- Avengers: Age of Ultron

عنوان دومین فیلم پرهزینه تاریخ سینما به Avengers: Age of Ultron رسید که با بودجه 386 میلیون دلاری تولید شد. دلیل این بودجه شگفت انگیز، جلوه های ویژه گران قیمت و هفت مکان مختلف برای فیلمبرداری است. قابل پیش بینی بود که این فیلم بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و مانند کار بسیاری از MCU ها سود خوبی نصیب سازندگان شد و چهارمین فیلم پرفروش سال 2015 لقب گرفت.

Avengers: Age of Ultron به عنوان دومین فیلم انتقام جویان، بحث های جدیدی را درباره نقش های تونی استارک، شخصیت هاوکی و اضافه شدن واندا ماکسیموف به تیم به راه انداخته است.

1- Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

حداقل بر اساس آمار رسمی، پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینماست. Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides تنها فیلم با بودجه بیش از 400 میلیون دلار است. دلیل این قیمت باورنکردنی را می توان در لوکیشن های فیلمبرداری زیاد و البته استفاده از دوربین های سه بعدی که قبلا در آواتار استفاده شده است، دید.

چه عاشق این فیلم باشید و چه فکر کنید که این فیلم مرگ فرنچایز است، این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال 2011 و حداقل پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تا به امروز است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.