جمعه ۱۵ تیر ۰۳

4 راه قانونی برای ورود به قبرس شمالی

۹۰ بازديد


در سال 2024 ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان و به طور کلی اتباع جهان سوم هر روز سخت تر می شود. در واقع ویزای توریستی قبرس شمالی اولین مجوز ورود ایرانیان به این کشور است. در سال 2024، اگر کسی بخواهد به تنهایی وارد جزیره شود، با محدودیت های زیادی روبرو خواهد شد. در این ویدیو توضیح دادم که چگونه با دردسر کمتر و نرخ پرش پایین وارد شوید.

بسیاری از ایرانیان فکر می کنند با خرید بلیط می توانند وارد قبرس شوند. اما اخیرا ویزای قبرس شمالی برای شهروندان ایرانی بسیار سخت شده و به گونه ای ریجکت می شوند که همه را نگران کرده است.

همچنین ثبت سفارش اول (توریستی) به تنهایی امکان پذیر نیست و باید همراه با دعوت نامه معتبر ملک یا دعوت نامه معتبر از بستگان درجه یک باشد!

شرایط کار و زندگی در قبرس شمالی

آب و هوای دلپذیر، صنعت گردشگری پویا، صنعت ساخت و ساز رو به رشد، قبرس شمالی را به مقصدی ایده آل برای زندگی و کار مهاجران تبدیل کرده است. این کشور به عنوان یک مقصد تجاری برای تجار و کارآفرینان نیز ارزشمند است. البته خیلی آسون نیست ولی جواب نمیده!

با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور، می توان نتیجه گرفت که وضعیت کسب و کار در قبرس شمالی خوب است و نه تنها برای یافتن شغل مشکلی وجود ندارد، بلکه مشاغل پردرآمد زیادی در قبرس شمالی جای خود را پیدا کرده است. به برخی از رویاهای خود سریعتر از آنچه فکر می کنید برسید.

با توجه به توضیحات فوق، 2 نکته زیر بسیار حائز اهمیت است:

اول، دانش ترکی (یا حداقل انگلیسی)

دوم، آگاهی از زمینه های کاری ذکر شده در ادامه مقاله.

اگر انگلیسی یا ترکی بلد نیستید یا صحبت نمی کنید، پیدا کردن شغل برای شما یک کابوس خواهد بود. البته اگه یکی بهتون بگه همه مردم قبرس شمالی انگلیسی بلد هستند دروغ بزرگی بهتون میگه!!!

برای آشنایی با زندگی در قبرس شمالی و آشنایی با بهترین شهرها برای مهاجران، نحوه خرید و فروش ملک و سایر اطلاعات، مقاله آموزش قبرس شمالی را مطالعه کنید.

شرایط کار در قبرس شمالی

شاید شرایط کار در قبرس شمالی برای خارجی ها کمی سخت تر باشد. ولی این غیر ممکن نیست. فقط بازار کار قبرس شمالی به دلیل دانش زبان ترکی و چشم انداز شغلی بالاتر برای افراد محلی مطلوب تر است.

تسلط به زبان ترکی اغلب در آگهی های شغلی در قبرس شمالی و کانال های کاریابی قبرس ذکر می شود. اگرچه این کشور توریستی است و بیشتر مردم انگلیسی صحبت می کنند، اما زبان اول ترکی است. بنابراین، اگر ترکی صحبت می کنید یا نسبتاً مسلط هستید، شانس شما در بازار کار قبرس شمالی بیشتر است. در سال های اخیر، حواله های نیروی کار غیر ماهر از پاکستان و کشورهای آفریقایی افزایش یافته است.

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

پس از مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری یکی از ارزان ترین راه ها برای مهاجرت است. برخی از کشورها قوانین پیشنهاد شغلی دارند. یعنی فرد قبل از ورود به کشور مقصد از یک کارفرما دعوتنامه کاری دریافت می کند و با این ویزا وارد آن کشور می شود. ویزای کار یکی از معتبرترین انواع ویزا در سراسر جهان است.

اما وضعیت مجوز کار در قبرس شمالی متفاوت است. به ندرت پیش می آید که مجوز کار در قبرس شمالی قبل از ورود به این کشور صادر شود. زیرا کارفرمایان به راحتی راضی نمی شوند. شما باید به عنوان توریست وارد قبرس شوید. مدتی برای کارفرمایان کار کنید تا بتوانند مهارت و تجربه شما را آزمایش کنند، سپس در صورت تایید، آنها برای مجوز کار قبرس شمالی درخواست می دهند و اقامت توریستی شما محل کار در قبرس شمالی خواهد بود.

از آنجایی که برای ورود به قبرس جنوبی نیاز به ویزا است و هزینه زندگی بر حسب یورو است، ایرانیان کمتری حاضر به مهاجرت و کار در قبرس جنوبی هستند. شرایط کار در قبرس نیز برای ایرانیان متفاوت است. زیرا آنها بخشی از اتحادیه اروپا هستند و قوانین آنها سختگیرانه تر از قوانین شمال است.

آیا از هزینه زندگی در قبرس شمالی اطلاع دارید؟ https://euromy.info

اگر می خواهید از جزییات هزینه های زندگی در این کشور مطلع شوید، مطالعه مقاله «هزینه زندگی در قبرس شمالی» را فراموش نکنید.

حقوق کار در قبرس

در ژوئیه 2023، حقوق کارگران در قبرس شمالی که به عنوان حقوق سرباز شناخته می شود، 15750 لیر، که حقوق پایه است، تصویب شد. اگر در یک سازمان دولتی کار می کنید، حقوق نباید کمتر از این مقدار باشد. برخی از افراد در بخش دولتی حقوق بالایی دریافت می کنند و مشاغل آنها جزو مشاغل پردرآمد در قبرس شمالی است.

اندکی بعد به دلیل تورم بالا در ترکیه درآمد پایه و متوسط ​​در ابتدای سال 2024 به 24000 لیر افزایش یافت. این حقوق یک کارمند در قبرس شمالی است.

در بخش خصوصی، این یک الزام نیست و حقوق کمی متفاوت است. مثلا وقتی مهاجری در کافی شاپ، رستوران یا جاهای مشابه کار می کند حقوقش 10000 لیر است.

قبرس شمالی به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر هر ساله تعداد زیادی دانشجو را جذب می کند. به همین دلیل، تقاضا برای مشاغل دانشجویی بالا است زیرا هزینه زندگی و تحصیل در قبرس شمالی بیشتر برای مهاجران است. با این حال، کارفرمایان دستمزد بالا را در نظر نمی گیرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.