دوشنبه ۰۱ مرداد ۰۳

بازنویسی محتوا چیست؟ | باورهای غلط رایج در مورد مفهوم بازنویسی

۳۰۸ بازديد


اگر در زمینه تولید محتوا فعال هستید، ممکن است با کمبود پروژه یا زمان مواجه شده باشید. در چنین شرایطی بازنویسی محتوا یک راه حل است. اگر سوالی دارید، چرا مطالب را بازنویسی کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

کپی رایتینگ مثل این است که در طول هفته باقیمانده‌ی وعده‌های غذایی مادرتان را بردارید و حالا آنها را در آخر هفته با هم ترکیب کنید تا یک غذای جدید و خلاقانه به شما بدهد! این غذا ویژگی های یک وعده غذایی آخر شب را دارد، اما نتیجه نهایی متفاوت است. به عنوان مثال، پاستا، پوره سیب زمینی و پنیر باقی مانده از لازانیا را با هم ترکیب می کنید و حالا یک پیتزای خانگی یا غذای مخلوط دارید!

آیا کسی می تواند استدلال کند که این غذا همان ماکارونی، کاسرول چرخ کرده یا لازانیا است؟! قطعا نه! حالا شما با غذای جدیدی روبرو هستید که می توانید آن را هر چیزی بنامید!

اما اینکه نتیجه آن یک غذای خوشمزه و خوراکی خواهد بود یا خیر بستگی به مهارت آشپز و مواد استفاده شده دارد. بازنویسی بر اساس چنین شرایطی است.

چه زمانی از بازنویسی محتوا استفاده می کنیم؟

حالا که مفهوم بازنویسی محتوا را فهمیدیم، بیایید به این موضوع بپردازیم که چه زمانی از این تکنیک استفاده می کنیم. هنگامی که به عنوان یک نویسنده مستقل شروع به کار می کنید، با وظایف و موضوعات مختلفی روبرو خواهید شد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که فقط در زمینه مورد علاقه خود کار کنید تا زمانی که تجربه لازم را کسب کنید.

اما نگران نباشید، با کمی صبر به نتیجه خواهید رسید. علاوه بر این، در این راه تجربیات جالب زیادی به دست خواهید آورد و بعداً از پشتکار خود در این راه تشکر خواهید کرد.

برگردیم به بحث خود: یکی از وظایف یک کارشناس تولید محتوا تولید محتوا در موضوعات و مهارت های مختلف است. اما ممکن است دانش، اطلاعات و مهارت در مورد موضوعی که به شما داده شده است نداشته باشید. در این مورد، بازنویسی محتوا مفید است.

می توانید از محتوای موجود در وب، کتاب ها، مجلات و روزنامه ها استفاده کنید و محتوای جدید را از آنها دریافت کنید. به این ترتیب مشکل ناآگاهی شما حل می شود و مانع تولید محتوا نمی شوید.

بار دوم که موضوع و ایده تمام شد، بیل تان پایین می رود! چه چیزی بهتر از بازنویسی مطالب در این زمان؟! با بازخوانی محتوای قدیمی که قبلاً ایجاد کرده‌اید، می‌توانید ایده‌هایی برای محتوای جدیدی که ممکن است از چشمان شما پنهان شده باشد به دست آورید.

بنابراین، با دو کار مهم بازنویسی محتوا آشنا شدیم که در چنین شرایطی قابل حل هستند. بنابراین، بازنویسی محتوا را دست کم نگیرید. درست است که ایجاد محتوای جدید یک چیز است، اما بازنویسی محتوا نیز مزایای خود را دارد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله مطالب نوشته شده چیست مراجعه کنید؟

دیدگاه جدید تصمیم برای بازنویسی محتوا است

در دنیای امروز که افراد زیادی در همه زمینه ها مطالب، علم و دانش را پیش روی ما خلق کرده اند، گفتن چیز جدیدی دشوار است. خیلی ها قبل از ما مطالب اولیه را آماده کرده اند. اطلاعات بیشتر در مورد مواد اولیه چیست.

به عنوان مثال، یک انجمن ادبی را در نظر بگیرید: شاعران، قدیم و مدرن، اشعار حماسی را بدون همسانی سروده اند. تصور اینکه شاعران دیگری بیایند و مانند آنها شعر یا غزل بنویسند، کاملاً غیرممکن به نظر می رسد.

داستان‌سرایان بزرگ با قلمی قدرتمند، روایت‌های ماندگاری خلق کرده‌اند که هیچ‌کس نمی‌تواند با آن‌ها برابری کند. داستان های خارق العاده و نادری تعریف می کردند.

حال بیایید به حوزه علم و دانش نگاه کنیم، در بخشی از علم که مانند ریاضیات پایدار است که نتایج برخی از فرضیات و اعمال همیشه یکسان است، ریاضیدان جدید چه می گوید؟ چه دانش جدیدی می توانید ارائه دهید؟

گوش می کنی؟ اگر چنین افکار و احساساتی داشته باشیم، نمی‌توان علم، شعر و تاریخ جدیدی خلق کرد. زیرا پیشینیان عاقل و فهیم آنچه را که می گویند گفته اند و موضوع جدیدی نیست که من و شما در مورد آن صحبت کنیم.

در این صورت، همه چیز باید از مدت ها قبل متوقف می شد و ما تنها بیننده، شنونده و خواننده هر آنچه در دسترس بود بودیم. در حالی که این اتفاق نیفتاد. دانشمندان با کاوش در همان علوم موجود که از دانشمندان باستانی به ارث برده اند، دانش یا راه حل های جدیدی ارائه می دهند.

نویسندگان و شاعران عصر ما ذهن خود را با آثار تغییرناپذیر گذشته غنی کرده اند و راه خود را طی کرده اند. و ما همچنان شاهد نوشته های جدیدی هستیم که در نوع خود شگفت انگیز هستند.

بنابراین مسیر تولید جدید از مسیر مطالعه گذشته می گذرد و نباید نگران این مشکل باشیم. در تولید محتوا نیز وضعیت دقیقاً به همین منوال است. بسیاری از شرکت ها قبل از ما وب سایت های خود را راه اندازی کرده اند، مدت زیادی است که به تولید محتوا می پردازند، اعتبار و ارزش بالایی دارند و ما به تازگی وارد این چاله شده ایم.

ممکن است حوزه کاری ما به گونه ای باشد که مضامین تولید شده توسط رقبا یکی باشد. حالا تکلیف ما چیست؟ آیا قرار است آثار را کپی کنیم؟ با کپی برداری از دیگران، چه سرنوشتی در انتظار کسب و کار نوپای ما است؟

اینجاست که بازنویسی محتوا به کارتان می آید. استفاده از محتوا، دانش یا روایت دیگران فقط نوعی بازنویسی است، نه نوعی کپی کردن. بازنویسی توسط دیگران نیز می تواند یک فرآیند تولید مثل در نظر گرفته شود. این به این دلیل است که در طول یک بازنویسی، محتوای موجود به چرخه محتوا باز می‌گردد و زاویه دید و ظاهر جدید خود را تغییر می‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.