جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید

۵۶۲ بازديد


لپ تاپ یکی از ضروری ترین ابزار برای اکثر افرادی است که برای انجام کارهای مختلف از تماشای فیلم و بازی گرفته تا گشت و گذار در اینترنت و استفاده از برنامه های مختلف به آن نیاز دارند.

با این حال، انتخاب مدل مناسب به دلیل تورم و محدودیت های بودجه ممکن است کار آسانی نباشد. بنابراین در این مورد از سری راهنمای خرید مفیدترین نکات برای خرید لپ تاپ را ارائه کرده ایم که به شما کمک می کند تا برای تمام نیازهای خود خریدی هوشمندانه و مقرون به صرفه داشته باشید.

حتی اگر بودجه محدودی دارید و می خواهید یک لپ تاپ معمولی و استوک بخرید، نکات ذکر شده در این راهنما به شما کمک خواهد کرد. اگر شما هم دانشجو هستید، بد نیست به راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی مراجعه کنید.

بودجه و نیازهای لپ تاپ خود را تعیین کنید

البته اولین و مهم ترین عامل در هنگام خرید دستگاه جدید، تعیین بودجه و میزان کاربری دستگاه است. دانستن این 2 مورد به شما کمک می کند تا لپ تاپ مناسبی را برای نیازهای خود تهیه کنید.

اگر محدودیت بودجه ندارید، می توانید مستقیماً به سراغ مدل های ارتقا یافته و رده بالایی بروید که سرعت بالایی دارند و تا چند سال تمام نیازهای شما را برآورده می کنند. اما اگر بودجه محدودی را اختصاص دهید، روند خرید متفاوت خواهد بود.

اگر روزانه از لپ تاپ خود استفاده می کنید و نیازهای عمومی مانند وب گردی، تماشای فیلم و کار با دستگاه هایی مانند آفیس را دارید، یک لپ تاپ ارزان قیمت زیر 15 میلیون. تومان تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

اگر نیاز به اجرای نرم افزارهای سنگین مانند فتوشاپ، نرم افزارهای مهندسی، ماشین های مجازی یا IDE های برنامه نویسی و ... دارید، بهترین انتخاب لپ تاپی با بیش از 8 گیگابایت رم با پردازنده میان رده و حافظه SSD است. شما

اما اگر فعالیت‌های سختی مانند ویرایش و رندر رسانه، پردازش سنگین یا بازی دارید، به دنبال مدلی با کیفیت بالاتر با گرافیک مجزای قدرتمند و سیستم‌های خنک‌کننده بهینه باشید.

کدام پلتفرم برای شما مناسب است؟ نمایندگی رسمی ایسوس
پلت فرم لپ تاپ

نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز در ایران طرفداران زیادی دارند، اما همچنان گزینه هایی مانند توزیع لینوکس، مک او اس و حتی کروم او اس وجود دارد. اینکه کدام یک از این پلتفرم‌ها برای شما بهتر است به نیازهای شما و نحوه استفاده از رایانه شما بستگی دارد.

اگر کاربر با نیازهای عمومی هستید و اطلاعات خاصی در مورد کامپیوتر ندارید، خرید لپ تاپ ویندوزی با محیط استاندارد بهترین گزینه برای شماست.

اگر نیاز به اجرای نرم افزارهای مهندسی و طراحی معمولی دارید، ویندوز با پشتیبانی بالای نرم افزاری خود باید اولین انتخاب شما باشد. علاوه بر پلتفرم ویندوز، اولین انتخاب برای گیمرها و دوستداران بازی های ویدیویی است.

ارائه مک‌بوک، علی‌رغم قیمت بالاتر، می‌تواند برای کاربرانی از عمومی‌ها گرفته تا توسعه‌دهندگان زبان سوئیفت بسیار مناسب باشد. با این حال، باید در نظر داشته باشید که سیستم عامل مک تا حدودی شما را از نظر نرم افزاری محدود می کند. همچنین قیمت خدمات، نرم افزارها و بسته های الحاقی مک بوک بسیار بالاست و نرم افزارهای کرک شده مانند ویندوز به راحتی در دسترس نیستند.

کتاب های کروم لپ تاپ های ارزان و بسیار سبکی هستند که سال هاست در بازار ایران وجود دارند. قیمت پایین این محصولات ممکن است شما را وسوسه کند، اما باید به خاطر داشته باشید که تمام کروم بوک هایی که در اختیار شما قرار می گیرند، سیستم عامل های مبتنی بر وب هستند که فقط به شما اجازه می دهند مرورگر و نرم افزار خود را اجرا کنید.

خرید مک بوک، کروم بوک یا لپ تاپ با سیستم عامل لینوکس گزینه خوبی برای همه نیست زیرا دسترسی شما را به نرم افزارهای رایج ویندوز محدود می کند.

در نهایت، توزیع رایگان و متن باز لینوکس مبتنی بر گنو / لینوکس، جنتو، پکمن و غیره. به صورت رسمی و غیر رسمی در دسترس است. این سیستم عامل ها معمولاً برای کاربرانی که نیازهای بیشتری دارند مانند مهندسان کامپیوتر، برنامه نویسان، متخصصان شبکه و غیره مناسب هستند. با این حال، بسیاری از کاربران نیز می توانند از توزیع سبک و محبوبی مانند اوبونتو بهره مند شوند.

علاوه بر تجربه کاربری نه چندان روان و محدودیت های نرم افزاری شدید، توزیع های لینوکس شما را از استفاده از تمام ویژگی های لپ تاپ خود باز می دارد. این به دلیل عدم توسعه و توزیع بسته های نرم افزاری آماده سخت افزار است. برای مثال مشکل درایورهای کارت گرافیک انویدیا همچنان یکی از مشکلات این سیستم عامل است. بنابراین خرید لپ تاپ لینوکس جز در موارد خاص توصیه نمی شود.

اندازه مناسب را انتخاب کنید

اندازه لپ تاپ بدون شک کسانی که نیاز به حمل و نقل راحت و دسترسی نسبتا ثابت به دستگاه دارند، لپ تاپ می خرند. بنابراین، هنگام خرید یک لپ تاپ جدید، باید وزن و اندازه آن را در نظر بگیرید.

لپ تاپ ها معمولا در اندازه های استاندارد بین 11 تا 18 اینچ موجود هستند. باریک ترین لپ تاپ ها 11 تا 12 اینچ هستند و وزن آنها کمتر از 1.5 پوند است. این مدل ها معمولا برای استفاده عمومی و سبک ارائه می شوند و برای حمل و نقل روزانه مناسب هستند.

مدل های 13 تا 15 اینچی، با اندازه و پیکربندی خوب، بهترین انتخاب برای کاربران معمولی هستند که می خواهند وزن کمتر از 1.8 کیلوگرم را انتخاب کنند.

در نهایت، مدل های بزرگتر از 15 اینچ برای افرادی که روزانه از لپ تاپ برای اهداف بازی یا ایستگاه کاری استفاده می کنند ایده آل هستند.

سازمان دهنده مناسب برای شما چه کسی است؟خرید مانیتور گیمینگ
پردازنده مرکزی

انتخاب یک واحد پردازش مرکزی (CPU)، مغز یک لپ تاپ، تا حد زیادی به نحوه استفاده شما از لپ تاپ بستگی دارد. این بخش همان بخش است که تمامی پردازش ها و محاسبات کامپیوتری را انجام می دهد. بنابراین، پردازنده پایه برق اصلی لپ تاپ است.

اگر نیاز شما محدود به وبگردی، تماشای فیلم، کار با اسناد و ... است، پردازنده نسل هشتمی Core i3 از خانواده اینتل و سری A6 و A8 از خانواده AMD برای شما کافی است.

اگر قصد دارید از نرم افزارهای سنگین تری برای محاسبات یا برنامه نویسی استفاده کنید، به سراغ 16 گیگابایت رم و پردازنده های نسل هشتم اینتل i5 و i7 یا سری AMD A10 یا بالاتر بروید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.