دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

انواع چادر ماشین

۶۳۴ بازديد


بدنه خودرو همیشه مانند نمایشگر آن است، هر چه این نمایشگر زیباتر، تمیزتر و براق تر باشد، پیام بهتری را منتقل می کند. تصور کنید قصد دارید ماشین خود را برای مدت طولانی در کنار جاده پارک کنید. پس از چند ساعت، وقتی به ماشین خود می رسید، احتمالاً فضله پرندگان را روی بدنه آن خواهید دید. اگر ماشین خود را زیر درخت پارک کرده اید تا از نور خورشید در امان بمانید، ممکن است لکه های صمغ درختی روی بدنه آن وجود داشته باشد که پاک کردن آن دشوار است. برای محافظت از بدنه خودرو در برابر تمامی این اتفاقات، استفاده از چادر خودرو کافی است تا بتوانید خودروی خود را در گوشه خیابان پارک کرده و بدون نگرانی از آسیب دیدن بدنه، با خیال راحت به محل کار خود بروید.

چادر ماشین چیست؟

سایبان خودرو یک پوشش محافظ است که روی خودرو قرار می گیرد تا از آسیب های محیطی محافظت کند. بدنه خودرویی که برای مدت طولانی در کنار جاده رها شده در معرض نور مستقیم خورشید، باران اسیدی، صمغ درختان، فضولات پرندگان و حتی گرد و غبار قرار دارد. به همین دلیل احتمال آسیب دیدن آن بسیار زیاد است.

چادرهای اتومبیل که از مواد مختلف ساخته شده اند، بدن را در برابر آسیب هایی که می تواند به گونه ای فراتر از بدنه ایجاد شود، محافظت می کند.

هر خودرو دارای سایبان مخصوصی است که در طرحی متفاوت ساخته شده و می تواند مواد و مصارف متفاوتی داشته باشد.

صحنه ماشین

شاید چادرهای ماشین قدیمی، چادرهای پارچه ای معمولاً نوارهای سبز یا آبی روی آنها وجود دارد. اما امروزه این روکش ها نیز از مواد مختلفی ساخته می شوند.

انتخاب مواد مناسب چادر ماشین بسیار مهم است. بهتر است پارچه چادری که انتخاب می کنید محکم باشد و انعطاف زیادی داشته باشد تا بدن شما را به طور کامل بپوشاند.

از طرفی متریال چادر ماشین باید به گونه ای باشد که هوا به راحتی زیر روکش جریان داشته باشد تا هنگام بارندگی رطوبت زیر آن گیر نکرده و به بدنه آسیب وارد نکند.

معمولا برزنت برای چادر ماشین، شستشو شمع ساخته شده از پلاستیک و پارچه.

طبقه بندی انواع چادر ماشین

با وجود اینکه از چادر ماشین برای پوشاندن بدنه خودرو استفاده می شود اما برای همه جنسیت ها مناسب نیست. با فرض استفاده از روکش خودرو هنگام باران یا برف، خودروی شما پس از باران با وجود پوشش خیس می شود. به همین دلیل چادرسازها از پارچه های مختلفی برای دوخت چادر استفاده می کنند که هر کدام برای فصل خاصی مناسب است.

چادر یکبار مصرف

چادرهای تک فصل فقط مناسب فصل تابستان هستند و در فصول دیگر قابل استفاده نیستند.

این چادرها عمدتاً پارچه ای هستند و فقط می توانند خودروی شما را در برابر نور خورشید، گرد و غبار و خط و خش محافظت کنند.

از آنجایی که این روکش ها ضد آب نیستند و به راحتی یخ می زنند، معمولا جزو ارزان ترین چادرهای خودرو در بازار هستند.

چادر دو ساله

چادر دو فصل شبیه چادر یک فصل است با این تفاوت که در برابر آب و آب مقاومت بیشتری دارند. اما در زمستان نمی توان از این چادرها استفاده کرد زیرا به دلیل رطوبت هوا سرد می شوند و سرما خیلی سریع می افتد.

چادر سه فصل

چادرهای سه فصل بیشتر برای فصول سرد و پرباران مناسب هستند. به دلیل ضد آب بودن این روکش ها در برابر رطوبت و باران مقاومت بیشتری دارند و در فصول بهار، پاییز و زمستان قابل استفاده هستند. باید بدانید که این چادرها در برابر آفتاب و گرما چندان مقاوم نیستند.

چادر چهار فصل

بهترین و راحت ترین چادر ماشین، چادر چهار ساله است، مخصوصا برای افرادی که بیشتر اوقات ماشین خود را در کنار جاده پارک می کنند. استحکام این چادرها زیاد است، در برابر باران، سرما و نور خورشید مقاوم هستند.

تعمیر و نگهداری چادر ماشین

اگر زمانی که ماشینتان پارک است نیازی به کشیدن چادر ندارید، بهتر است برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید.

چادر را از خودرو دور نکنید تا در گوشه های تیز احتمالی پاره نشود.

چادر خیس را به مدت طولانی داخل کاور قرار ندهید زیرا بعد از مدتی پوسیده می شود.

برای ماندگاری بیشتر و قوی تر، بهتر است چادر ماشین را با مواد شوینده نشویید.

نکات مهم در خرید چادر ماشین

بهتر است قبل از خرید چادر ماشین بودجه خود را مشخص کنید. به این ترتیب اکثر گزینه های شما مرتب می شوند و انتخاب آن آسان خواهد بود.

لطفا به سایز چادر با توجه به سایز ماشین خود توجه کنید.

بهتر است نوع چادر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر ماشین شما مدام در معرض باران است، چادر سه فصل بهترین انتخاب برای شماست.

جنس چادر یکی از عوامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. چادرهای پارچه ای نازک نسبت به چادرهای پلاستیکی ضخیم عمر کوتاه تری دارند.

جمع و جور و جمع و جور بودن چادر ماشین بسیار مهم است. چادری که نیمی از صندوق عقب خودرو را اشغال کند قطعا برای شما مشکل ساز خواهد شد.

دقت کنید که درز استفاده شده در اتو اره محکم باشد تا در حین استفاده به راحتی پاره نشود.

بهتر است همراه چادری که خریداری می کنید یک کیسه نگهداری داشته باشید تا در زمان استفاده نکردن از آن کثیف و گرد و خاک نشود و فضای کمتری در صندوق عقب ماشین شما اشغال کند.

راه حل

یکی از موارد مهم برای افرادی که جای پارک ندارند، پارکینگ است. این روکش به راحتی از خودروی شما در برابر گرما، سرما و رطوبت محافظت می کند و دوام آن را افزایش می دهد. هنگام برنامه ریزی چادر، مطمئن شوید که مناسب ترین گزینه را برای وسیله نقلیه خود انتخاب کرده اید.

مشاهده ادامه: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/ایرانخودرو-چادر-خودرو/چادر-پژو-206-و-207/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.