جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

هایفوتراپی معجزه ای برای جوانسازی و لیفت صورت است

۷۱۲ بازديد


افزایش سن شاید طبیعی ترین و غیرقابل پیش بینی ترین اتفاقی است که برای همه ما رخ می دهد. چه بخواهیم و چه نخواهیم به مرور زمان پوستمان کیفیت خود را از دست می دهد، چین و چروک روی صورتمان ظاهر می شود و کم کم لبخند در آینه روی ما محو می شود.

جستجو برای اکسیر جوانی و راه هایی برای بازگرداندن زیبایی از دست رفته به تاریخ بسیار دور باز می گردد. اگرچه دانشمندان هنوز در به تعویق انداختن پیری موفق نشده‌اند، روش‌های زیباسازی و جوان‌سازی پوست هر روز پیشرفته‌تر می‌شوند. هایفوتراپی یکی از روش های بسیار موثر و ایمن است که در این مقاله با آن بیشتر آشنا می شویم.

هایفوتراپی چیست؟

HIFU مخفف سونوگرافی متمرکز با شدت بالا است. هایفو یکی از درمان های زیبایی نسبتا جدید برای سفت کردن و لیفت پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی است و می تواند جایگزین لیفت صورت شود.

از امواج اولتراسوند در هایفوتراپی استفاده می شود. به عبارت دیگر در دستگاه سونوگرافی از همان امواج استفاده می شود. با این حال، در هایفو، این امواج انرژی را به لایه های خاصی از پوست به صورت بسیار متمرکز تزریق می کنند و باعث تحریک تولید الیاف کلاژن می شوند. کلاژن مسئول استحکام بافت های بدن از جمله پوست است. سپس این عمل پوست ما را زیباتر و بدون چروک می کند.

استفاده از هیپوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این روش برای انجام عمل های زیبایی اولین بار در سال 2008 مطرح شد.

هیپوتراپی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال 2009 با استفاده از لیفت صورت تایید شد. در سال 2014، FDA استفاده از این روش را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک در دکلته و ناحیه بالای سینه تایید کرد. به دلیل جدید بودن این روش درمانی، برخی از کاربردهای آن مورد تایید FDA قرار نگرفته است، اما هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن یا مضر بودن کاربردهای مختلف هیپوتراپی وجود ندارد و این روش بسیار ایمن تر از جراحی زیبایی است.

اگرچه مطالعات بالینی گسترده ای در مورد روش درمانی هایفو انجام نشده است، اما چند مطالعه کوچک نشان می دهد که این روش برای بهبود وضعیت لیفت و چین و چروک صورت ایمن و موثر است. افرادی که این درمان را انجام می دهند بعد از چند ماه می توانند اثرات مثبت آن را مشاهده کنند. بدون قرار گرفتن در معرض خطرات و عوارض جانبی جراحی پلاستیک و لیفتینگ.

درمان کاهش صورت

دستگاه HIFU از امواج فراصوت متمرکز برای هدف قرار دادن و تزریق انرژی به لایه پوست زیر سطح استفاده می کند. انرژی اولتراسوند باعث می شود دمای این لایه به سرعت افزایش یابد.

وقتی سلول های لایه هدف به دمای مشخصی می رسند به سلول ها آسیب می رسانند. این ممکن است با اهداف ما برای بهبود کیفیت پوست مغایرت داشته باشد، اما اینطور نیست. آسیب سلولی باعث تحریک تولید پروتئینی به نام کلاژن می شود. کلاژن ها مسئول حفظ ساختار طبیعی پوست و بسیاری دیگر از بافت های بدن هستند. هر چه کلاژن در بافت بیشتر باشد، بافت قوی تر خواهد بود.

بنابراین افزایش کلاژن پوست را محکم، صاف و بدون چین و چروک می کند. از آنجایی که امواج اولتراسوند پرانرژی روی لایه‌های خاصی از پوست متمرکز می‌شوند، لایه‌های بالایی و پایینی ناحیه مورد نظر آسیبی نمی‌بینند. ماهیچه ها، اعصاب و سایر سلول های پوست دست نخورده باقی می مانند.

چه کسانی برای هایفوتراپی مناسب هستند؟

به طور کلی، این روش درمانی برای افراد بین 30 تا 75 سال که از شلی خفیف تا متوسط ​​رنج می برند و می خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، مناسب است.

هدف اصلی روش HIFU کاهش سرعت پیری است، بنابراین ما شاهد پاسخ بیشتر به درمان در بیماران جوانتر هستیم. متقاضیان بالای 25 سال نیز می توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثرترین راه های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند.

افرادی که پوست آنها در اثر قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آسیب دیده است یا پوست آنها حساس تر است، ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات درمانی متعدد نیاز داشته باشند.

افراد مسن با سفتی شدید و شلی پوست در ناحیه گردن معمولاً کاندیدای مناسبی برای هیپنوتیزم درمانی نیستند و احتمالاً به جراحی نیاز خواهند داشت. این روش برای کسانی که زخم، عفونت، آکنه کیستیک و کاشت فلزی در ناحیه مورد نظر دارند، مناسب نیست.


استفاده از هیپوتراپی

طبق گفته انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، هایفو و سایر تکنیک های جوانسازی پوست غیر جراحی می توانند جایگزینی برای لیفت صورت باشند. از سال 2008، محبوبیت هایفو در مراقبت از پوست به طور تصاعدی افزایش یافته است و استفاده از این روش در سال های اخیر افزایش یافته است. در 5 سال گذشته استفاده از هایفوتراپی 60 درصد افزایش یافته است.

هایفو دارای فواید بسیاری برای زیبایی و جوانسازی پوست است که برخی از آنها عبارتند از:

کاهش چین و چروک پوست

سفت کردن پوست شل و شل در ناحیه گردن و کشاله ران (که به آن گردن بوقلمون می گویند)

گونه ها، ابروها و پلک ها را بلند کنید

بهبود کیفیت خط

باعث تقویت و لطافت پوست می شود

لیفت و دکلته

اصلاح طرح شکلک

قابل استفاده برای انواع پوست در هر زمان

فواید هیپوتراپی

روش درمانی هایفو یکی از غیر جراحی ترین و غیرتهاجمی ترین روش های لیفت صورت است که فواید زیادی دارد. بعضی از آنها ... هستند:

1 تا 3 درمان برای رسیدن به نتایج مطلوب کافی است.

نتایج هیفوتراپی حدود 1 تا 2 سال باقی می ماند.

درمان کوتاه است و از 30 تا 90 دقیقه طول می کشد.

روش درمانی ساده، بدون نگرانی و بدون دوره نقاهت

بدون استفاده از تزریق و برش

بدون خونریزی، درد و بانداژ

می تواند شدت نتایج جراحی زیبایی را افزایش دهد.

می توان آن را با سایر روش های درمانی مانند میکرونیدلینگ ترکیب کرد.

بسیار ارزانتر از جراحی است.

هیپوتراپی یا چهره به چهره؟

در مقایسه با لیفت صورت، هایفو ارزان تر و کم خطرتر است، اما اثر آن کمتر ماندگار است و ممکن است نیاز به تکرار درمان در سال های بعد از هایفو داشته باشید. در ادامه به اختصار به بررسی تفاوت های این دو روش پرداخته ایم. ابتدا مقایسه را بخوانید تا در پایان این قسمت به نتیجه مناسبی برسیم.

پرخاشگری

هیپوتراپی یک روش غیر تهاجمی است. در طول این درمان، هیچ برشی روی پوست ایجاد نمی شود و نیازی به تزریق نیست. در مقابل، رانش صورت بسیار تهاجمی است. این روش نیاز به بیهوشی عمومی، برش، بخیه و پانسمان دارد.

پانسیون هایفو در کلینیک کاخ سفید

هزینه هایفوتراپی بسیار کمتر از قطره چشم است. هزینه دقیق درمان بستگی به نوع پوست و تعداد نواحی درمان دارد. اما میانگین آن حدود 5 میلیون تن است.

ما در کلینیک پوست و مو خانه صفید مبلغ 2400000 تومان با پیشنهادات ویژه برای رفاه حال مراجعین پرداخت می کنیم که در شرایط مختلف در نظر گرفته می شود.

از طرفی هزینه یک عملیات لیفتینگ از 8 میلیون تومان شروع می شود و به 30 میلیون تومان می رسد. البته عملیات هزینه های اضافی نیز دارد. مانند ویزیت های بعد از عمل، داروها و مراقبت های ویژه ای که باید انجام دهید.

زمان ریکاوری هایفو

روش هایفو دوره نقاهت ندارد. شما می توانید بلافاصله پس از درمان به زندگی عادی خود بازگردید. بعد از درمان نیازی به استفاده از دارو، پماد یا مواد مشابه نیست، می توانید پوست را مانند قبل درمان کنید.

از طرفی لیفت صورت یک عمل نسبتا طولانی است که بین ۲ تا ۴ ساعت طول می کشد. دوره نقاهت پس از عمل لیفتینگ از 2 تا 4 هفته طول می کشد. پس از عمل، پانسمان روی سر گذاشته می شود، تخلیه مایع از محل عمل تا چند روز ادامه دارد و بخیه ها معمولا پس از یک هفته برداشته می شوند. درد پس از جراحی، التهاب، تورم، کبودی و غیره اتفاقات شایعی هستند که ممکن است چند هفته یا حتی ماه ها ادامه داشته باشند.

عوارض کم درمانی چیست؟

تمام درمان های زیبایی صورت و بدن با تعدادی از عوارض جانبی احتمالی همراه هستند. با این حال، اکثر عوارض جانبی شیمی درمانی خفیف و موقتی هستند و عوارض جانبی جدی بسیار نادر هستند.

خطرات هیپوتراپی: قرمزی یا تورم کوچک

خطرات لیفت جراحی: خطر بیهوشی عمومی، خونریزی، عفونت، لخته شدن خون، درد، جای زخم و ریزش مو در محل جراحی.

مطالعه از رفرنس: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-تخصصی-هایفوتراپی-در-شیراز 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.