سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

راهنمای فارسی کار با فتوکپی توشیبا

۷۲۵ بازديد

راهنمای فارسی کار با دستگاه فتوکپی توشیبا

کپی کردن بخش مهمی از سیستم های اداری، تجارت و فعالیت های روزانه ما است. در حال حاضر انواع دستگاه های کپی توشیبا به دلیل داشتن ویژگی ها، کارکردها و امکانات پیشرفته یکی از انتخاب های مورد علاقه کاربران در بین سایر برندهای موجود در بازار می باشد. راهنمای جامع و کاربردی کار با این ابزارها در استفاده بهینه و دقیق از آنها بسیار کمک کننده خواهد بود. این راهنمای کار با دستگاه فتوکپی توشیبا برای سهولت استفاده از این دستگاه طراحی شده است. امیدوارم که این به کارشما بیاد.



آماده سازی دستگاه کپی توشیبا برای فرآیند کپی

برای داشتن یک کپی خوب و باکیفیت از سند، ابتدا لازم است صفحه اسکنر را از هرگونه چربی، اثر انگشت و گرد و غبار تمیز کنید. قبل از روشن کردن دستگاه، مطمئن شوید که اندازه های مختلف کاغذ در دستگاه خود دارید. اولین سند را در موقعیت مورد نظر قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. تنظیمات را با توجه به نوع کپی خود وارد کنید و روی دکمه "شروع" یا "کپی" کلیک کنید. ما در مورد جنبه های مختلف کپی رایتینگ صحبت خواهیم کرد.



نحوه قرار دادن صحیح کاغذها در دستگاه کپی توشیبا

مطمئن شوید که کشوهای کاغذ پر هستند. توجه داشته باشید که کاغذ مناسب باید در هر سینی و در هر کشو قرار داده شود. هرگز انواع و اندازه های مختلف را در یک کشو قرار ندهید، زیرا وقتی کاغذ را در کشوها قرار می دهید، اندازه آنها به طور خودکار مشخص می شود. البته می توانید از این تنظیمات به صورت دستی استفاده کنید و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید.

برای تشخیص خودکار اندازه کاغذ قرار داده شده در جدول، وارد بخش "عملکرد کاربر - کاربر" در صفحه اصلی شوید، روی دکمه کشو مورد نظر و اندازه کاغذ (B5، B4، A5، A4) از تنظیمات کشو کلیک کنید. ، A3) انتخاب در حالت خودکار (mm)؛ البته دکمه های نشان داده شده بسته به مدل دستگاه کپی توشیبا متفاوت است.

کاغذهای سوراخ شده، خیس، تا شده، چین خورده، منگنه شده و علامت گذاری شده برای قرار دادن در سینی ها مناسب نیستند. همچنین، پشته های کاغذ را قبل از قرار دادن در سینی به خوبی تکان دهید تا از یکدیگر جدا شوند. در غیر این صورت ممکن است هنگام ورود به دستگاه چندین سند بچسبند و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کنند.

اطمینان حاصل کنید که ارتفاع کاغذ از خط مشخص شده در دستورالعمل ها تجاوز نکند. از طرف دیگر، بین اسناد، طرفین و راهنماهای انتهایی نباید شکافی وجود داشته باشد. یک شکاف بزرگ ممکن است باعث شود که کاغذ به اشتباه وارد دستگاه شود و اندازه کاغذ را به درستی تشخیص ندهد.


نحوه قرار دادن نسخه اصلی در دستگاه فتوکپی توشیبا

هنگامی که مطمئن شدیم کشوها با اندازه های مختلف کاغذ پر شده اند، کاغذ اصلی را وارد دستگاه می کنیم. برخی از مدل های فتوکپی توشیبا دارای سینی کاغذ خودکار (ADF) یا سیستم تغذیه خودکار هستند. در این مدل ها می توان یک دسته کاغذ را در ADF دستگاه قرار داد. بنابراین صفحه اصلی در بالای صفحه قرار دارد. کاغذها به طور خودکار به داخل دستگاه کشیده می شوند و عملیات اسکن و کپی انجام می شود. در بسیاری از مدل های دیگر، ما این کار را با قرار دادن سند به صورت جداگانه در پایین صفحه شیشه ای انجام می دهیم.

هر گونه پین، منگنه یا برچسب را از نسخه اصلی خود بردارید. زیرا به شیشه اسکنر آسیب می رسانند. آنها را مرتب کنید و برای کپی آماده کنید، مطمئن شوید که بدون چروک در تغذیه خودکار اسناد یا روی شیشه اسکنر قرار می گیرند.


کنتراست و نوردهی را در دستگاه کپی توشیبا تنظیم کنید

بسته به سطح کیفیت کپی های اصلی، این عملکرد می تواند به طور خودکار کنتراست تصویر کپی شده را به اندازه دلخواه و متوسط ​​تنظیم کند. البته، می‌توانید به صورت دستی نسخه‌های روشن‌تر و تیره‌تر با کیفیت‌های متفاوت نسبت به سند اصلی ایجاد کنید. برای انجام این تنظیمات، گزینه Exposure را در کنترل پنل دستگاه پیدا کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید.


بزرگنمایی در دستگاه کپی توشیبا

روش های مختلفی برای بزرگنمایی و بزرگنمایی تصویر وجود دارد. روش اول را می توان «گزینه بزرگنمایی خودکار» نامید. در روش AMS، اندازه کاغذ کپی را از قبل مشخص می کنید. سپس دستگاه اندازه اصلی را تشخیص می دهد و به طور خودکار بهترین نسبت کپی را برای اندازه کاغذ کپی انتخاب می کند.

در منوی اصلی، روی Zoom کلیک کنید، اندازه کاغذ مورد نظر را انتخاب کنید و روی AMS کلیک کنید.

روش بعدی این است که اندازه اصلی و اندازه کاغذ کپی را جداگانه مشخص کنید. این روش زمانی اتفاق می افتد که عملکرد بزرگنمایی خودکار در دسترس نباشد. به عنوان مثال، زمانی که قصد دارید کپی هایی با اندازه های کاملا تاریک یا غیر استاندارد مانند روزنامه و مجلات تهیه کنید، استفاده از AMS امکان پذیر نیست. در این صورت باید اندازه کاغذ اصلی و کپی را از قبل مشخص کنید. حال با توجه به این اندازه ها اندازه بهینه و صحیح به صورت خودکار تعیین می شود.


انتخاب حالت های پیش فرض (حالت پیش فرض) در دستگاه های کپی توشیبا

با انتخاب یکی از حالت های اصلی برای کپی اصلی می توانید یک کپی با کیفیت دلخواه تهیه کنید. اساسا گزینه متن/عکس حالت پیش فرض است. شاید بتوان دلیل این انتخاب را سرعت بالای این حالت دانست. با این حال، اگر نسخه اصلی فقط متنی است، حالت متن را انتخاب کنید.

حالت متن/تصویر زمانی انتخاب می شود که متن و تصویر با هم باشند. اگر اصل شما یک عکس است و می‌خواهید با کیفیت بالا تولید کنید، از حالت عکس یا چاپ (در برخی مدل‌ها موجود است) استفاده کنید. حالت کارت نیز در برخی از سری های کپی توشیبا، مانند سری Electronic Studio 4518A موجود است. انتخاب این حالت کیفیت تصاویر کپی شده را بهبود می بخشد.

می توانید عملکرد حالت اصلی را در منوی اصلی پیدا کنید. پیکربندی مورد نظر را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید. در برخی از دستگاه‌ها، مانند دستگاهی که در بالا ذکر شد، حالت پیش‌فرض انتخاب‌شده به حالت رنگ فعال فعلی بستگی دارد.


نحوه پرینت فتوکپی در دستگاه های کپی توشیبا

دستگاه فتوکپی توشیبا این قابلیت را دارد که یک سند یک طرفه را روی کاغذ دو طرفه یا یک سند دو طرفه را روی سند دو طرفه کپی کند. این ویژگی زمانی مفید است که می‌خواهید کاغذ را ذخیره کنید یا از نوع اصلی کتاب کپی کنید و در عین حال نظم صفحه را حفظ کنید.

نکته: برای کپی متن و تصویر مشابه، «باز کردن به سمت چپ» را «کتاب» و «باز کردن به بالا» را «جدول» می‌گویند.

برای انجام چاپ دو طرفه، ابتدا جهت چاپ صحیح و صحافی سند مورد نظر را مشخص کنید. در منوی اصلی گزینه 2-way را فشار دهید. یکی از حالت های کتاب یا تبلت و جهت سند اصلی را انتخاب کنید. سپس OK را فشار دهید.

2 <– 1 کپی دوبلکس از نسخه های اصلی یک رو

2 <– 2 Duplex اصلی Duplex Duplex تجمعی

"آدرس منبع" را می توان در منوی کپی تنظیم کرد.

نحوه کپی کردن اسناد با اندازه های مختلف در دستگاه کپی توشیبا

گاهی اوقات لازم است از چندین نسخه اصلی در اندازه های مختلف کپی تهیه شود. اگر می‌خواهید روی همان اندازه کاغذ کپی کنید، دکمه بزرگنمایی را در منوی Basic فشار دهید. سپس گزینه Mixed Size و اندازه کاغذ مورد نظر را انتخاب کرده و AMS را لمس کنید. در این صورت، تمام کپی‌های اصلی شما، با اندازه‌های مختلف، روی همان اندازه کاغذ تکثیر می‌شوند.

اگر می خواهید هر کپی از نسخه اصلی را در اندازه اصلی کپی کنید، می توانید از عملکرد انتخاب خودکار کاغذ استفاده کنید. برای این کار باید دوباره وارد منوی اصلی شده و گزینه APS را فشار دهید. در این مورد، باید مطمئن شوید که کاغذی در کشوی دستگاه وجود دارد که با اندازه اصلی مطابقت داشته باشد.


اخرین حرف

در این راهنما سعی شده است نکات اساسی و کلی برای کار با توسعه دهنده توشیبا به شما ارائه شود. امیدواریم محتوایی که ارائه می‌دهید برای شما مفید باشد. اما همه می دانیم که با کمک خط فارسی، علاوه بر سهولت در فرآیند کپی، می توانید بسیاری از اشتباهات را نیز شناسایی کنید و از راه حل های ارائه شده در دفترچه راهنما برای اصلاح آنها استفاده کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. در صورت اطلاع از قیمت و خرید لپ تاپ توشیبا می توانید مدل های متنوع آن را در فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا بیابید و از مشخصات و قیمت آن مطلع شوید.

رفرنس: https://avafarhang.com/toshiba-copier-user-guide/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.