چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آیا در غار اسپهبد خورشید سوادکوه خوب هستید؟ اینجا امتحان سریع برای جستجو

۵۶۱ بازديد

 

طراحی و ساخت و اجرای کابینت دکوراسیون آگرین در رامسر، به مدیریت آقای فاتحی در رامسر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد برای آشنایی بیشتر با این مجموعه همراه ما باشید ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور در هنگام تماس و یا مراجعه حضوری بگویید شما را در ایران مشاغل دیده ایم. این جنگل زیبا در پارک جنگلی النگدره واقع شده است و همانگونه که از پارکهای جنگلی انتظار داریم، امکانات مختلفی در اختیار گردشگران قرار داده میشود. رامسر بخاطر موقعیت جغرافیایی و ویژگیهای منطقهای پوشش گیاهی و جنگلی مختلفی دارد. در صورتی که میخواهید از این ویژگیهای درمانی آبگرم معدنی رامسر استفاده کنید، میتوانید در سایت سفربازی برای رزرو ویلا در رامسر یا یکی از محلههای نام برده و اطراف آن، در نزدیکی آبگرمها اقدام نمایید . فیلبند از چشمه های کوچک و بزرگ متعددی بهره مند است چشمه کوچک موسوم به لار دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه مفید است. باور دیگر این است که چون این روستا پوشیده از زمین های کشت گندم بوده این نام را برایش انتخاب کرده اند و ابتدا به صورت جوادهار بود که جواد در اوستا به معنی گندم است. طی این سفر کوتاه یک روزه قطاری، از زیبایی های منطقه و جاذبه هایش به طور کامل دیدن خواهید کرد. هر یک از ساحل های رامسر در عین زیبایی ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه به آنها اشاره میشود. نگران تکراریشدن اوقات سفر خود هم نباشید؛ جایجای این شهر، پر است از جاذبههای طبیعی، تفریحی و تاریخی که هر کدام، جذابیت و هیجان خاص خود را دارند.

دریاچه فراخین و آبشار دارنو؛ از مقاصد طبیعتگردی نوشهر - کجارو یکی از جاذبههای گردشگری رامسر که بسیاری از افراد را از زمان گذشته تا به امروز به این شهر جذب کرده است، وجود آبهای گرم است. بخشهای بسیار گستردهای از مرکز شهر رامسر شامل آبهای گرم معدنی میباشد که این آبها دارای خاصیتهای طبی و درمانی هستند. از دیگر جاذبه های این روستا می توان به چشمه های آب معدنی آن اشاره کرد. علت معرفی ساحل توسکاسرا به عنوان یکی از بهترین ساحل های رامسر این است که این پلاژ ساحلی برای تمامی سنین امکانات تفریحی مناسبی دارد. اما اگر می خواهید در فصل بهار به سفر بروید اما نمی دانید بهترین مکان برای مسافرت کجا هست پیشنهاد می کنم مقاله بهترین مکان برای سفرهای داخلی در بهار را مطالعه کنید. دیل در این زبان به معنای محل چرای دام، ام پسوند ارتفاع و ان پسوند مکان است. همچنین باعث شده این شهر مقصد بسیاری از مسافران گردد. گردشگرانی که به دنبال طبیعتی بکر، آرام و خوش آب و هوا هستند تا بتوانند چند روزی را در آرامش و به دور از هیاهوی شهرها سپری کنند، می توانند ییلاق سوئه چاله را به عنوان مقصد گردشگری خود در میان مکان های دیدنی گیلان انتخاب کنند و به سمت آن روانه شوند. از اینجا به بعد، مسیر سربالاییست و تا مقصد 40کیلومتری مانده است. گردشگرانی که علاقه به ساحلهای سنگی دارند میتوانند با پیادهروی در پلاژ ساحلی شهرداری به آرزوی خود برسند. گردشگرانی که با تور گلستان به این دیار سفر میکنند، میتوانند به قدم زدن میان جنگلهای سرسبز بپردازند و لحظاتی بهیادماندنی را در کنار همراهان خود سپری کنند.

گردشگرانی که در میان جاهای دیدنی سوادکوه میخواهند از برج دیوکلی بازدید کنند، کافی است به دهستان راستپوی و نزدیک به جاده ورسک - پل سفید مراجعه کنند. در زیر خیابان و محل بالا شهر رامسر را نام خواهیم برد، اما این که بهترین جای رامسر برای خرید ویلا کجاست؟ بهترین ساحل های رامسر برای گردشگری از جاذبههای بسیاری بخاطر توان محیطی آبی-سنگی-شنی برخوردار هستند. در فصل بهار، به دلیل تغییرات آب و هوایی پروانه های بیشماری به آن جا می روند به دور گل ها می چرخند. به طوری که یکی از آب گرمهای شهر رامسر به دلیل استفاده زیاد و محبوبت توسط رضا شاه، به آبگرم رضاشاه معروف میباشد. به دلیل همان موقعیت جفرافیایی گفته شده در قسمت قبل و نزدیکی شهر رامسر به استان گیلان، ساکنین این منطقه بهجای آن که بیشتر به زبان مازنی صحبت کنند، دارای گویش گیلکی میباشند. ارتفاع این آبشار حدود 20 متر میباشد و از نوع آبشارهای فصلی است. طول قوس تاق طبیعی و بزرگ غار 40 متر و درون غار به گونهی تالاری بیضی شکل، به درازای ۷۵، پهنای ۲۵ و بلندای ۱۵ متر است. طول دیوار بزرگ گرگان همانطور که اشاره شد، حدود ۲۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است. ساحل نقرهای در محدوده و نزدیکی فروشگاه بزرگ میوه و تربار رامسر قرار دارد. جنگل ناهارخوران که در فاصله حدود 8 کیلومتری از جنوب این شهر قرار داشته و از طبیعتی سرسبز، دلنشین و بی نظیر برخوردار است، تفرجگاهی مناسب برای طبیعت دوستان به شمار می رود. تابلوهای راهنما در این مسیر همراه شما خواهند بود. تجهیزات: اگر دشت هویج را برای سفر در زمستان انتخاب کردهاید حتماً کفش و لباس مناسب همراه خود ببرید. مثلا، زمانیکه در حال سفر به شمال کشور هستید، احتمال زیادی دارد که از رامیان -یکی از شهرهای استان گلستان- عبور کنید، بدون اینکه بدانید در دل این شهر کوچک چه چشمه مهم، جذاب و زیبایی قرار گرفته است…

این افراد در نوشتههای خود به وفور از زیباییهای چشمنواز رامسر یاد کردهاند. ممکن است سالمندان و افراد کمتوان در این سفر با سختیهایی روبهرو شوند. درست است که این روستا غذا برای فروش ندارد و رستورانی داخل روستا به چشم نمیخورد، اما باید بدانید که خانمهای محلی این روستا نانهای تازه و داغی درست میکنند که حتما و قطعا آن را تجربه کنید؛ مطمعن باشید بعد از چشیدن طعم خوب این نون محلی عاشق آن میشوید. مردم این نواحی از محصولات لبنی و محلی خوشمزهای برخوردار هستند. برای رفتن به داخل روستا نیاز نیست بلیط تهیه کنید، اما به دلیل تعداد زیاد گردشگران، این روستا نیاز به مراقبت و پاکسازی دارد. به همین دلیل مسافرانی که قصد مسافرت به این شهر را دارند حق انتخاب داشته و میتوانند با اجاره ویلای ساحلی در رامسر، در نزدیکی دریای این شهر باشند و یا با اجاره ویلای جنگلی در رامسر از طبیعت سرسبز آن استفاده کنند. این قلعه در 45 کیلومتری ماسوله قرار دارد و جاذبه های بکری در اختیارتان می گذارد. میز های مسافرتی برای سرو غذا، میان وعده و گاهی تولد در کنار ساحل بسیار کاربردی است. منبع عکس: خبرگزاری تسنیمجالب است بدانید که بهمنظور حفظ محیطزیست جنگل النگدره و سلامتی گردشگران و شهروندان گرگانی، تردد خودروها در روزهای زوج در داخل این جنگل ممنوع است. این شهر که پیش از این سخت سر نام داشت در تاریخ ۱۳۱۴/۳/۸ براساس تصویب نامهٔ شماره ۳۱۸/۶۵۰۲ به رامسر تغییر یافت. رامسر را عروس ایران میدانند، قطعا با شنیدن این جمله بیش از پیش ترغیب میشویم در میان شهرهایی که در خطه شمال قد علم کردهاند و لوایِ خود را بر این دیار نشاندهاند، رامسر را برگزینیم. در این ساحل فروشگاههای صنایع دستی زیبایی به چشم میآید که بعد از گشت و گذار در آنها برای رفع خستگی میتوان از کافه و رستورانهای اطراف آن نیز بهره برد.

زمستان نیز در ماسوله سخت و شدید است. آب و هوای رامسر در فصل زمستان معتدل و با بارشهای شدید برف و باران سرد میشود اما در تابستان دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. آبشار ایج یکی از آبشارهای زیبا و معروف رامسر است که به آبشار ده قلو معروف است و پوشش گیاهی منحصر به فرد و آب فراوان آبشار، آن را به یکی از مکانهای جذاب گردشگری شمال در رامسر مبدل ساخته است. برای اینکه به این روستای دیدنی و جذاب سفر کنید، باید بعد از رسیدن به میدان شهید رجایی رامسر، به سمت جنوب حرکت کرده و بعد عبور از سه راه فلسطین، مسیر جاده جواهرده را در پیش بگیرید. شما با حرکت در این مسیر 3 کیلومتر مانده به شهر چمستان به یک دوراهی خواهید رسید که باید به سمت روستای لاویج حرکت کنید. یکی از روستاهای این منطقه، روستای کوچک سلیم چاف با حدود ۱۰۰ خانوار جمعیت است که در کنار دریای خزر واقع شده و رودخانه و نیزاری بسیار زیبا و دیدنی دارد. بعد از پشت سر گذاشتن قسمتی از مسیر سنگ فرش شده در ۱۰۰ متری آبشار قرار گرفته و نخستین و زیباترین صحنه و تصویر از آبشار در مقابل چشمان شما نمایان می شود. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادکانا؛ جمعی از جوانان روستای میاندره در اقدامی جالب برای نخستین باز، فوتبال در شالیزار را در یکی از شالیزارهای این روستا برگزار کردند. امکانات اتاقهای این تکیه معمولا محدود است و مانند خانههای قدیمی روستا با یک چراغ علاءالدین و گردسوز فضا را گرم میکند.

آنچه که ساحل خلج را در کنار پلاژهای ساخته شده در کنار همه سواحل متمایز میکند بازارچه سنتیای است که در کنار فروشگاهها قرار گرفته است. میتوانید در اطراف دریاچه نئور عکاسی کنید و خاطرات خود را ثبت کنید. علاوه بر این در صورت تمایل با اجاره ویلا در رامسر میتوانید از هر دو زیبایی این شهر تاریخی و سرسبز در شمال کشور، یعنی طبیعت و دریا، با هم بهره ببرید. مناظر این جنگل خصوصاً در فصل پاییز و زمانی که همه درختان به رنگهای مختلف درآمدهاند، بسیار زیبا میشود. بخشی از زندگی این نویسنده مشهور در اسالم و مصاحبت با مردم مهربان این دیار گذشته و نمیتوان از تاثیر طبیعت این منطقه بر ذوق نویسندگی جلال آل احمد چشمپوشی کرد. وی افزود: در بررسی مدارک راننده و استعلامهای به عمل آمده مشخص شد، این خودرو فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شد که با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی، خودرو مورد نظر توقیف و به مقر انتظامی منتقل شد. همان طور که می دانید استان گیلان به عنوان خلاق ترین شهر از نظر غذا به شمار می آید. سیاه قاتق همان فسنجان خودمان است که از ترکیب گوشت مرغابی، گردوی کوبید شده، مرغ و یا حتی گوشت قرمز به همراه رب انار تهیه میشود. ایستادن در ارتفاعات مازیچال و نگاه به اقیانوس ابر مقابل چشمتان، احساسی وصف ناشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. ایستادن در ارتفاعات مازیچال و نگاه به اقیانوس ابر مقابل چشمتان، احساسی وصفناشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. شهرِ رامسر که جانمان را صیقل میدهد و دلمان را تسخیر میکند موضوع مقاله پیش روست، لطفا با ما همراه باشید تا درباره رامسر بیشتر بدانید و با اینکه رامسر کجاست آشنا شوید. سردار سید موسی حسینی اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری نشتا در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های شهرستان تنکابن، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

از بهترین ساحل های رامسر به هنگام مسافرت دیدن کرده و لذت سفر را حس کنید. ساحل خلج در میان بقیه ساحلهای شمال از لحاظ تمیزی و پاکیزگی بهترین گزینه است. این سد که به نام سد شهید رجایی هم شناخته میشود، در بخش دودانگه یعنی ۴۵ کیلومتری جنوبغربی شهرستان ساری قرار گرفته است و با نسبت به مجموعه تفریحی دهکده آرامش فاصله زیادی ندارد. اما بخش های دیگری نیز در زمان های دیگری از تاریخ به این حمام تاریخی اضافه گردید. جالب است بدانید که علاوه بر ساحل نقرهای، در رامسر ساحل طلائی نیز وجود دارد که این مجموعه تفریحی در بلوار هلال احمر قرار گرفته است. از این جهت میخواهیم بهترین ساحل های رامسر را برای شما معرفی کنیم تا راحتتر نسبت به برنامه زمانی و مکانی خود و سلیقه شخصی از زیباترین و بهترین ساحل های رامسر دیدن کرده و لذت ببرید. با تامین اعتبارمالی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با مساعدت اداره کل امور پایگاه های میراث فرهنگی کشور آقای ابراهیم ولدی جهت مطالعه و طراحی این طرح انتخاب و قرارداد کاری با مشاور محترم منعقد گردید. فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که سامانه مرکز فوریتهای پلیسی۱۱۰به صورت شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و پیامهای مردمی است، از شهروندان خواست؛ هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق را از طریق شماره تلفن۱۱۰ به پلیس اعلام تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود. علاوه بر عوامل رنگ ، نور و چیدمان مبلمان ها ، روحیه افراد محیط و نیازهای آن ها به دقت بررسی می شود.برای طراحی داخلی اولین اقدام داشتن اطلاعات درباره انواع مختلف سبک های دکوراسیون است . سبک های مختلف شامل مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی و صنعتی و …

بهترین منطقه رامسر برای خرید ویلا را میتوان به دو بخش ساحلی یعنی در کنار دریا و اطراف ساحل اشاره داشت و منطقه جنگلی رامسر که شامل روستاهای متعدد با اسامی مختلف به شرح زیر است که فروش ویلا در رامسر بیشتر در آنها به چشم میخورد. از جاذبههای ساحل نقرهای، بعنوان یکی از بهترین ساحل های رامسر، این استکه ساحل آن پر از صدف است و سطح ساحل به رنگ نقرهای دیده میشود. این شهرستان از غرب به رشت، از شرق به شهرستانهای رودسر و لنگرود، از جنوب شرقی به املش، از شمال به لاهیجان و آستانه اشرفیه و از جنوب به مازندران منتهی میشود. جواهرده منطقهای ییلاقی در 27 کیلومتری ضلع جنوب غرب رامسر و در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا که در غربیترین نقطه استان مازندران واقع شده است، از مناطق دیدنی که در مسیر این روستای ییلاقی با آن آشنا خواهید شد عبارتند از؛ بوستان جنگلی صفارود- دریاچه قو- آبشارهای کوهستانی- مقبره شاه یحیی- مسجد آدینه. این ساحل جاذبه تاریخی به نام موزه مردمشناسی نیز دارد. مرحله مطالعات از ماه جاری آغاز و فاز اول اجرای پروژه نیز در همین سال خواهد بود. ضمن اینکه در فاز تکمیلی این پروژه احداث مکان اداری و پژوهشی، پارکینک عمومی ، فضای سبز، سالن اجتماعات، ازمایشگاه تخصصی مواد و مصالح، کتابخانه تخصصی، نمایشگاه دستاوردهای باستان شناسی، نور پردازی غار و مسیر دسترسی، احداث محل نگهبانی به شکل تمام وقت و پایش اثر با دوربین های مداربسته و مرکز مانیتورینگ میباشد.

عبارت: عبدالله شهمیر شورمستی : آغاز پروژه مسیر دسترسی به غار اسپهبد خورشید سوادکوه کلید خورد به نقل از عابدینی عراقی مدیر پایگاه پژوهشی، با مشخص شدن مشاور، طراحی مسیر دسترسی به غار اسپهبد خورشید در دستور کار قرار گرفت که مضاف برآن احداث ساختمان اداری و پژوهشی پایگاه غار اسپهبد خورشید و اثار وابسته این طرح در فاز مطالعه و اجرا قرار گرفت. جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطر نشان کرد: ماموران در بازدید از کامیون توقیفی ۱۷ تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند. شهر رامسر که قله مارکو در چنته دارد و به بوستان جنگلی صفارود مزین است، کانون تله کابینهای هیجانی و تفریحات دوست داشتنی است. در لابه لای این رشته کوه، یک قله مرتفع با ارتفاع ۳۰۸۰ متر وجود دارد که تله انبار نام دارد! در کیلومتر 5 جاده رامسر رودسر واقع شده و طولانیترین تله کابین کشور است و از ساحل خزر آغاز و تا عمق جنگل رامسر ادامه دارد و زیبایی وصف ناپذیری را القا میکند. رودهای رامسر همگی به دریای خزر میریزند مثل صفارود، چالکرود، نسارود، لاکتراشان، آبریزهبن. رامسر در استان مازندران است که از شمال به دریای خزر از شرق به تنکابن و از غرب به رودسر و از جنوب به قزوین منتهی میشود. دشت در پاییز برگریزان تماشایی دارد. در قسمتی از دهکده ساحلی بازارچهای قرار دارد که محصولات سنتی رامسر را میفروشد. او در سال 1351 تصمیم گرفت تا 3600 هکتار از زمین های نور را به یکی از بزرگترین پارک های جنگلی مازندران تبدیل کند تا تفرجگاه بی نظیری برای گردشگران باشد و جالب است بدانید پارک جنگلی نور، به عنوان بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه نیز شناخته می شود.

این آبهای گرم که به چشمههای گوگردی گازدار نیز معروف هستند در محلههایی همچون جواهرده، کتالم، ساداتمحله و خود شهر رامسر واقعاند. حتی در سفرنامههای قاجار نیز به زیباییهای این شهر همچون آبهای گرم، قلههای مخروطی، جنگلهای سرسبز پرداخته شده است. در فاصله 19 کیلومتری از رامسر قرار داشته و منطقهای حفاظت شده است که برای دیدن آن حتی از فاصله دور نیز منظرهای زیبا و حیرت انگیز را خواهید دید، مکان مناسبی برای تفریح و ماهیگیری است. در میان جاذبه های توریستی و طبیعی استان گلستان این پارک یکی از منحصر به فردترین مکان هایی برای لذت بردن مسافران نوروزی و زائران حرم امام رضا علیه السلام می باشد که بعد از عبور از منطقه کویری استان خراسان شمالی گردشگران دیدن این منطقه را به هر چیزی ترجیح می دهند. بسیاری از گردشگران هنگام بازدید از این روستا به زیارت آرامگاه امامزاده فضل و فاضل می روند. از جاذبههای گردشگری اطراف اقامتگاه نیز میتوان به کوه خرونرو (روبروی اقامتگاه)، چشمه (پیاده 15 دقیقه)، بقعه تاریخی امامزاده شاه بالو (10 دقیقه) و غار اسپهبد خورشید (25 دقیقه) اشاره کرد. در مسیر برگشت، در امامزاده لهاش مجددا همدیگر را ملاقات کردیم. اگر شما قصد آبتنی در پای آبشار را داشتید، با خود لباس شنا به همراه داشته باشید و در گرمای تابستان به داخل آب خنک شیرجه بزنید! آب و هوای رامسر چگونه است؟ بهترین زمان مسافرت به رامسر در اواسط بهار و پاییز است تا هوای شرجی مسافران را اذیت نکند.

بنابراین در ادامه به بهترین سواحل رامسر پرداخته و شما را به قلب رامسر خواهیم برد. بوستان جنگلی و آبشار صفارود رامسر که به “آب معدن” نیز معروف است، در 9 کیلومتری جاده پیچ در پیج جواهرده در قلب درههای این محل قرار گرفته و دسترسی به آن کمی دشوار است، البته با استفاده از پلههایی که در کنار جاده ساخته شده کار را کمی آسان کرده است. منطقه ییلاقی گرسماسر رامسر، جنگل دالخانی، دهستان جنت رودبار رامسر نیز از مناطق تفریحی و توریستی عروس شمال رامسر هستند که در قسمت مهمترین مراکز گردشگری شمال به آن اشاره شده است. از آنجایی که رامسر، عروس شهرهای ایران، از شهرهای توریستپذیر شمال کشور شناخته میشود، اجاره ویلا در رامسر، پیش از اقدام به سفر از موارد با اهمیت به حساب میآید. رامسر به عروس شهرهای شمال معروف است. اگر عاشق پرندگان دریایی هستید به یاد داشته باشید که پرواز مرغان دریایی به ساحل توسکاسرا زیبایی خاصی میبخشد، بنابراین انتخاب این ساحل میتواند جز بهترین انتخابهای شما باشد. پاییز هزار رنگ نیز یکی از بهترین زمانها برای تماشای این جاده رویایی است. برای پاکیزه نگاه داشتن طبیعت سطلهای زباله نیز تعبیه شده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: ۲ تیم از امدادگران پایگاههای امدادونجات سه راهی و تنگراه شهرستانهای مینودشت و گالیکش برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.