شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ویژگی های مایکروویو

۶۹۳ بازديد


ویژگی های مایکروفر، مایکروویو که بسیاری از شما آن را به عنوان مایکروفر می شناسید، یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه سناپویان است. امروزه برای پخت غذا از وسایل مختلفی استفاده می شود که از روش های مختلفی برای پخت غذا استفاده می کنند و تاثیرات متفاوتی بر روی غذا می گذارند. با توجه به اینکه افزایش زمان پخت غذا باعث از بین رفتن بیشتر مواد مغذی غذا می شود. بنابراین استفاده از مایکروفر بسیار مناسب است، زیرا در زمان کمتری پخته می شود و مواد مغذی بیشتری در غذا باقی می ماند. این دستگاه امروزه در اکثر خانه های شما وجود دارد، اما ممکن است به طور کامل با ویژگی ها و کاربرد آن آشنا نباشید.

مایکروویو چیست؟

ویژگی های مایکروفر مایکروفر وسیله ای است که دارای مایکروویو می باشد. این امواج الکترومغناطیسی طول موج کوتاه و انرژی بالایی دارند و برای پخت غذاهای آبدار استفاده می شوند. به این ترتیب این امواج بر مولکول های قطبی آب و غذایی که می خواهید بپزید تاثیر می گذارد. این امواج بر روی مواد مختلف اثرات متفاوتی دارند. به عنوان مثال، این امواج از موادی مانند شیشه عبور می کنند و توسط مواد آب جذب می شوند، در حالی که فلزات آنها را دفع می کنند.

اثر مایکروویو

عملکرد مایکروویو، دو وظیفه اصلی مایکروفر پخت و گرم کردن غذا می باشد و علاوه بر این دو عملکرد، مایکروفر دارای عملکردهای دیگری نیز می باشد که با دانستن این کارکردها می توانید از آنها بیشتر استفاده کنید.

همرفت یکی از عملکردهای مفید مایکروفر است که با وارد کردن گرما به مایکروویو و در نتیجه پخش یکنواخت هوای گرم در اطراف غذا، پخت و پز را بهبود می بخشد. آبدار

ویژگی های مایکروفر یکی دیگر از ویژگی های مایکروفرهای امروزی برنامه ریزی تاخیری است که به شما امکان می دهد دستگاه را در زمان دلخواه تنظیم کنید. اگر برای تهیه غذا مجبورید صبح زود از خواب بیدار شوید، با این قابلیت دیگر نیازی به بلند شدن نخواهید داشت، کافی است مواد غذا را از شب قبل در مایکروویو قرار دهید تا یک وعده غذایی آماده برای فردا دریافت کنید. .

نحوه استفاده از مایکروفر

بخشی از مایکروفر یکی از ویژگی های مهم مایکروفر است که در هنگام خرید مایکروفر باید به آن توجه کنید قابلیت یخ زدایی است. این سرویس به شما این امکان را می دهد که بلافاصله محصولات منجمد را در یخچال پاک کنید و از آن استفاده کنید. زمان استراحت بستگی به نوع و وزن غذا دارد. به این ترتیب می توانید نوع غذا را از روی کیبورد مایکروویو انتخاب کرده و برای یخ زدایی به وزن اضافه کنید.

نحوه کار با مایکروویو را بیاموزید

قابلیت مایکروویو، قابلیت پخت و سرخ کردن غذا در مایکروفر از دیگر ویژگی های این دستگاه است. عملکرد گریل به شما امکان سرخ کردن غذا را می دهد. به این ترتیب غذای خود را روی یک پایه بدون پوشش قرار می دهید تا بسوزد.

گریل در مایکروفر چیست؟

عملکرد تعمیر مایکروفر بوش، برخی از مایکروفرها دارای گزینه پخت با بخار نیز هستند که برای انجام این کار از جعبه مخصوص استفاده می شود. با استفاده از این سرویس دیگر به دنبال قایقران های معمولی نیستید و این سرویس به شما این امکان را می دهد که ارزش غذایی مواد را تا حد زیادی حفظ کنید.

ویژگی های مایکروفر، برخی از مایکروفرها دارای عملکرد تمیز کردن خودکار هستند و نیازی به تمیز کردن داخل مایکروفر ندارید. این مایکروویوها دارای عملکرد تمیز کنندگی حرارتی هستند که داخل مایکروفر را تمیز می کند، نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست.

هنگام استفاده از مایکروفر به نکات زیر توجه کنید:

برای پخت و پز در مایکروویو باید از طعم های خاص استفاده شود.

هرگز مایکروویو خالی را روشن نکنید تا به موتور آسیب نرسانید.

از پختن تخم مرغ سفت در مایکروویو خودداری کنید.

اجسام سنگین را در مایکروویو قرار ندهید

از ظروف در بسته برای پخت و پز در مایکروویو استفاده نکنید.

از ظروف فلزی، فومی و چوبی در مایکروویو استفاده نکنید.

مایعات قابل اشتعال را در مایکروویو قرار ندهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.